قتلِ مشکوک یک شهروند کُرد در مریوان

29693در مریوان جسد فردی که ٩ ماه قبل در مسیر بازگشت به این شهر ناپدید شده بود کشف گردید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اواسط هفته‌ی جاری پلیس اعلام کرد که جسد یک شهروند ٣٨ ساله به نام فریدون الیاسی در حومه مریوان را کشف کرده است.
جسد در میان درختان بلوط اطراف شهرک هجرت کشف شده بود.

درباره این حادثه، خبرنگار کُردپا به نقل از بستگان خانواده الیاسی گزارش داد: اواخر خردادماه امسال فریدون پس از دیدار با نزدیکان خویش در روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد به مریوان عزیمت می‌کند.
فریدون الیاسی که با پژوه شخصی به شهر مریوان بازگشته، حدود ٩ ماه در بی‌خبری مطلق بوده است.
سرانجام روز دوشنبه جسد نامبرده در شیاری سنگی که آثار ضربات کلنگ و چاقو بر بدن آن مشهود بوده کشف می‌شود. وی همان روز که به مریوان بازگشته، کشته می‌شود.
به گفته‌ی بستگان مقتول، مرگ فریدون، “مشکوک” می‌باشد. در توضیح آن نیز عنوان می‌کنند که وی دارای هیچگونه سوء‌پیشینه نبوده و حتی از نظر مالی نیز متوسط بوده است.
در همین ارتباط گزارشات رسیده به آژانس کُردپا حاکی از دستگیر ٢ تن از دوستان فریدون است که به گفته پلیس در طراحی و اجرای قتل دست داشته‌اند.
روز گذشته جسد این شهروند که دارای همسر و یک فرزند خردسال می‌باشد در زادگاهش، روستای بیساران در میان اندوه و نگرانی مردم به خاک سپرده شد.
آدمکشی در ایران طی چند سال اخیر بنابه دلایلی روبه افزایش بوده به نحوی که فقر و بیکاری به این پدیده ابعاد گسترده‌تری داده‌اند.
مراسم خاک سپاری
29691