آغاز مجدد فشار بر خانواده‌ی فعالان سیاسی کُرد

29676دادگاه پیرانشهر اواسط هفته‌ی گذشته، در قبال آزاد کردن سند یک منزل مسکونی، مبلغ یکصد میلیون تومان وجه نقد را از پدر یک فعال سیاسی گرفت.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از بستگان نزدیک جلال لاهیجانی فعال سیاسی، پس از اینکه پدر این فعال سیاسی از سوی دستگاه قضایی

29673
جلال لاهیجانی
حکومت اسلامی نسبت به مصادره منزل شخصی خود تحت فشار قرار می‌گیرد، به منظور جلوگیری از مصادره و آزاد نمودن سند منزل خود، معادل یکصد میلیون تومان وجه نقد را به حساب دادگاه پیرانشهر واریز می‌کند.
پیشتر پدر این فعال سیاسی، به منظور آزادی فرزند خویش از زندان، سند منزل مسکونی خود را به ضمانت گذاشته بود.
جلال لاهیجانی چند سال پیش پس از بازداشت توسط دستگاه امنیتی حکومت اسلامی ایران و آزاد شدن با تودیع وثیقه، بالاجبار و بدلیل فشارهای
29677امنیتی خاک ایران را ترک کرده است. وی به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفته بود.
دستور مصادره و مطالبه‌ی وجه نقد از پدر این فعال سیاسی در حالی صورت گرفته که جلال لاهیجانی هم‌اکنون در خارج ایران بسر می‌برد.
این اقدام دستگاه قضایی حکومتی در پیرانشهر، با فشار اداره‌ی اطلاعات این شهر و با دستور آنها صورت گرفته است.
29678غالبا پس پایان هر دوره از انتخابات در ایران، فعالان سیاسی و خانواده آنها از سوی دستگاه‌های قضایی و امنیتی حکومت اسلامی ایران مورد فشار و اذیت و آزار قرار گرفته که در کردستان این گونه رفتارها ملموس‌تر، پُرتعدادتر و سیستماتیک‌تر به چشم می‌خورد.