کشته و زخمی شدن ٤ کولبر کُرد در ماکو

آژانس کُردپا: در نتیجه‌ی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران ٤ کولبر کُرد در منطقه‌ی ماکو در استان آذربایجان غربی کشته و زخمی شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه روز پنج‌شنبه بیست و هفتم تیرماه، یک کولبر کُرد به نام “علی آذین”، ١٨ ساله، فرزند “خلیل” ، ساکن روستای بهلول” از توابع شهرستان ماکو، در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران به شدت زخمی و جان خود را از دست داد.

همچنین و در همین درگیری، دو برادر دیگر به نام‌های “حسن پورمحمود”، ٢٦ ساله، و “محمود پور محمود”، ٢٢ ساله، فرزندان “عثمان” و یک کولبر دیگر نیز به نام “پاشا پورمحمود”، ٢٣ ساله، فرزند “محمدامین”، که هر سه نفر ساکن روستای “دیم قشلاق” از توابع شهرستان ماکو بودند، به شدت زخمی شدند.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، “حسن پورمحمود”، به شدت زخمی شده و پزشکان وضعیت سلامتی وی را وخیم اعلام کرده‌اند و همزمان “محمود و پاشا” نیز که گلوله به پای ‌آنان اصابت کرده در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی می‌باشند.

به گفته‌ی همین منبع، شمار زخمی‌شدگان در این حادثه بیشتر از ٣ نفر است، اما از ترس نیروهای حکومت اسلامی ایران از رفتن به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

در این حادثه که در مناطق ییلاقی “ساری چمن” در مرز کشور ترکیه رخ داده است، بیش از ١٢٠ رأس اسب بارکش نیز به وسیله‌ی شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران تلف شدند.

با استناد بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی یک ماه گذشته ٨ کولبر کُرد با شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران کشته و زخمی شدند.

این آمار نسبی است و با تأکید بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر می‌شود، احتمال می‌رود آمار واقعی بیشتر از این تعداد باشد.