٦٣درصد بیکاران استان آذربایجان‌غربی را دانشگاهیان تشکیل می‌دهند

14033آژانس کُردپا: ٦٣% از دانش آموختگان مراکز آموزش عالی در رشته‌های علوم انسانی، در استان آذربایجان غربی جزء جمعیت بیکار در ایران می‌باشند.

ریئس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: ” ٦٣% از دانش اموختگان مراکز آموزش عالی در این استان بیکار هستند و ٣٨% درصد از آنان نیز فاقد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشند به همین دلیل، بازار کار کششی جهت جذب آنان ندارد.

به گزارش خبرگزاری “ایسنا”، “جمشید اسعدی” رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی عنوان کرده است، افزایش نرخ بیکاری به دلیل افزایش میل جوانان به تحصیلات دانشگاهی است به طوری که ٦٣% بیکاران در این استان دارای تحصیلات دانشگاهی و دانش آموخته‌ی دانشگاه هستند که برای کاهش بیکاری باید فرهنگ مهارت آموزی را گسترش داد.

“اسعدی”، در نشستی که به مناسبت هفته‌ی ملی مهارت برگزار شده است، خبر از برگزاری نمایشگاه جامع تخصصی فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد ایده و خلاقیت در جوانان و کمک به آنان در آشنایی با رویکردهای اقتصادی داده است.

وی خاطر نشان کرده است، مراکز مهارت آموزی اداره‌ی کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مکان‌هایی نظیر: “کمپ‌های ترک اعتیاد، کارگاه‌های کوچک، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های ضمن کار مراکز صنعتی”، ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در ادامه افزود: نرخ بيكاری در كشور ١٢/٣% است يعنی از ٤٥ تا ٥٠ ميليون نفر جمعيت فعال كشور، ٤ تا ٥ ميليون نفر بيكار هستند كه از اين تعداد افراد بيكار ٥٢ % فاقد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند در حالی كه در استان آذربايجان غربی فقط ٣٨%درصد افراد بيكار فاقد مهارت هستند.