دستور شلیک مستقیم به کولبران در مرزها صادرشد.

14032آژانس کُردپا: جانشین فرمانده‌ی نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران، فرمان شلیک مستقیم به کولبران را صادر کرد.

“احمد گرواند”، به خبرگزاری مهر گفت: ” نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران فرمان شلیک گلوله را به آن دسته از کولبرانی که به صورت غیررسمی اقدام به وارد نمودن کالا و اجناس قاچاق از مرزها نمایند، صادر کرده است”.

“گراوند”همچنین اشاره کرد، به غیر از مرزنشینانی که کارت ویژه دارند، کولبری و تردد در مرزها ممنوع بوده و به نیروهای انتظامی فرمان و اجازه‌ی شلیک به این افراد داده شده است.

14032.jpg
احمد گرواند،جانشین فرمانده‌ی نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران
وی کولبرانی که در مرزها کار می‌کنند را قاچاقچیان موادمخدر توصیف کرد و عنوان کرد، کولبران از مرزهای غربی کشور ایران مواد مخدر و وسایل و تجهیزات ساخت این مواد را به کشور وارد می‌کنند.

” ادعای احمد گراوند” در حالی است، که مدتی پیش “علی موبدی” رئیس پلیس ناجا، گفته بود: ” ٣٠% مواد مخدر از طریق مرزافغانستان و ٧٠% نیز از طریق مرکز پاکستان، وارد خاک ایران می‌شود.

همزمان بیشتر شاهدان عینی بر این باورند، نیروهای نظامی و انتظامی حکومت اسلامی ایران با پوشیدن لباس‌های شهروندان کُرد در مناطق مرزی، کولبران را در کمین انداخته و آنان را هدف شلیک گلوله قرار می‌دهند.

هدف شلیک قرار دادن کولبران کُرد و کشتن آنان در حالی صورت می‌گیرد که بیشتر شهروندان کُرد به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی، نبود فرصت‌های شغلی وبیکاری در مناطق کُردنشین ایران، مجبور به کار کولبری می‌شوند و با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

بنابه گزارشی که مدتی پیش تلویزیون “NRT” منتشر کرد، تنها در نقطه‌ی مرزی “به‌مو” ٦ هزار و ٣٠٠ کولبر کُرد شرق کُردستان “کُردستان ایران” به کار کولبری مشغول هستند.

از دیگر سو، در بازارچه‌ی مرزی” قاسم سیاه” در سردشت، بیش از ٤٥ هزار شهروند کُرد مشغول کولبری هستند به طوری که بیشترین آمار کشته‌شدگان کولبر مربوط به نقاط مرزی این شهرستان می‌باشد.

با استناد بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی ٤ ماه گذشته ٣٢ کولبر کُرد با شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران کشته و زخمی شدند، که ١٤ نفر آنان در دم جان باختند.
14037