اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی‌کُرد درزندان بندرعباس در اعتراض به فشاروشکنجه علیه زندانیان

خبرگزاری فرات؛ یک زندانی کرد به نام «کریم موسی‌زاده» فرزند «محمد» و عضو «انجمن فرزانگان جوان» که در 7 مرداد 1388 به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی ایران» بازداشت و به 6 سال حبس محکوم شده بود, به اعتصاب غذا دست زد. وی به زندان مرکزب بندرعباس تبعید شده است.

یک منبع موثق به خبرگزاری فرات گفت: «کریم موسی‌زاده» در آن مرکز مدنی در تلاش برای شناساندن حقوق زندانیان به آنها بود. فعالیت او صرفا کمک به معتادان مواد مخدر برای ترک اعتیاد بود.

نامبرده همراه با شخصی به نام «امیر طالبی‌مرنی» بازداشت می‌شود. طالبی مرنی هم با «مرکز فرهنگی احمد خانی» در ارومیه همکاری می‌کرده و عضو «بخش خبرنگاران جوان» بود, اما هم‌اکنون او هم به زندان زاهدان منتقل شده است.

کریم موسی‌زاده هم همانند دیگر زندانیان سیاسی تحت فشار و شکنجه روحی قرار دارد. وی هم‌اکنون به زندان بندرعباس تبعید شده و مقابل دیدگان «رضا محمودی» رئیس دایره بازرسی که به «حاج‌آغا محمودی» مشهور است و همچنین مقابل دیدگان رئیس حفاظت اداره کل زندان, توسط یکی از مددکاران به نام «محمدحسین حمزه» که ترک قشقایی و اهل شیراز است, مورد شکنجه فیزیکی قرار گرفت.

«گریم موسی‌زاده» هم در اعتراض به این عملکرد زندانبانان, تصمیم می‌گیرد دست به اعتصاب غذا بزند, زیرا آنها غیر از شکنجه, می‌خواهند مجددا آن زندانی سیاسی کُرد را به اتهام بی‌اساس «اقدام علیه امنیت زندان و گوش‌فراندادن به سخنان مسئولین زندان» دادگاهی کنند. به همین دلیل موسی‌زاده تصمیم گرفت دست به اعتصاب غذا بزند و درخواست کرده که به نام خود او «کمپینی» در فیسبوک و با استفاده از دیگر طرق رسانه‌ای به منظور کم‌کردن فشارها علیه زندانیان, راه‌اندازی شود.