قطعی شدن زمان اولین جلسه دادگاهی برادران کردپور

kurdpursکوردانه: وکیل برادران:خسرو کردپور، به اتهام، 1- محاربه و فساد فی الارض از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و برای “مسعود کردپور” به اتهام، 1- اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده است.

متن کامل خبر از آژانس خبری موکریان

اولین جلسه‌ رسیدگی به اتهامات «مسعود و خسرو کردپور» 14 مرداد ماه 92 در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار می‌شود.

عباس جمالی، وکیل مدافع برادران کردپور در گفت وگو با آژانس خبری موکریان از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات موکلش در 14 مرداد ماه خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیش از این قرار بود اولین جلسه‌ رسیدگی به اتهامات این دو روزنامه نگار کرد – که چهارماه و نیم است با قرار بازداشت در بازداشتگاه های اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه و اکنون در زندان مهاباد نگهداری می شوند – 12 مرداد ماه سال جاری ـ‌ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شود که به دلیل درخواست وکیل پرونده و همزمانی جلسه دفاع دیگری در شعبه 12 تجدیدنظر تبریز و موافقت دادگاه با این درخواست، جلسه‌ دادگاه برای دو روز به تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز تجدید شد.

بنا به گزارش موکریان، عباس جمالی یکی از وکلای مدافع برادران کردپور در گفتگویی با خبرنگار موکریان گفت: این پرونده برای خسرو کردپور، به اتهام، 1- محاربه و فساد فی الارض از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و برای “مسعود کردپور” به اتهام، 1- اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده است.

جمالی همچنین افزود: اتهام اجتماع و تبانی برای برادران کردپور که به گونه ای کاملا مستقل در حوزه اخبار مربوط به کردستان فعالیت داشته اند، به حیث مصادیق قانونی درست نیست و اثبات آن غیر ممکن است. ما به اتفاق همکارانم به عنوان وکیل مدافع در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این دو روزنامه نگار، در چارچوب قانون از موکلین خود دفاع خواهیم کرد.

گزارش موکریان در ادامه می افزاید: دیگر وکلای برادران کردپور، نعمت احمدی و عثمان مزین، هریک در تماسی تلفی با خبرنگار موکریان اظهار داشتند؛ یک روز قبل از رسیدگی به پرونده برادران کردپور، جهت مطالعه پرونده، به دادگاه انقلاب مهاباد مراجعه می کنیم تا در جریان جزئیات پروده قرار بگیریم و با اشراف بیشتری برای دفاع از موکلین خود آماده شویم.

گفتنی است پیشتر جمعی از خانواده زندانیان سیاسی کرد نسبت به طولانی شدن مدت بازداشت برادران کردپور بدون تفهیم اتهام و خودسرانه بودن بازداشت شان اعتراض کرده و از “خسرو کردپور” با عنوان “پدر زندانیان سیاسی کرد” به جهت پیگیری های مکرر وضعیت زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و انتشار مداوم اخبار مربوط به آنان تقدیر کردند.

لازم به یادآوری است که خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ 17 اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود باداشت و به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شد دو روز بعد برادر وی “مسعود کردپور”، که برای پیگیری وضعیت خسرو به اداره اطلاعات مهاباد مراجعه می کند بازداشت می شود. برادران کردپور پس از ده روز در اواخر اسفندماه سال گذشته به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت 100 روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه نگهداری می شوند و از یکماه گذشته به زندان مرکزی مهاباد انتقال داده شده اند.