نابودی زباله در پارک ملت دیواندره

آژانس کُردپا: مأموران شهرداری دیواندره در یک اقدام تعجب‌برانگیز و در عین حال خطرناک، پسماند زباله‌ها را در پارک عمومی این شهر آتش زدند.

جمع‌آوری و دفن زباله و پسماندهای عفونی در شهرهای بزرگ و متوسط یکی از دغدغه‌های مسئولان بهداشتی و خدماتی می‌باشد اما گزارشات ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا حاکی از نابودی غیراصولی و خطرناک زباله در شهر دیواندره است.

دو روز قبل و به هنگام شب، مأموران جمع‌آوری زباله در شهرستان دیواندره با آتش‌زدن پسماند‌های خانگی و صنعتی در یک مکان عمومی و تفریحی به نام پارک، صدای مردم و روزنامه‌نگاران را درآورده‌اند.

پارک ملت در وسط شهر دیواندره به مکانی برای آتش‌زدن زباله‌ی سطح شهر توسط کارگران خدماتی پیمانکار شهرداری مبدل گشته است.

انتشار گزارش تصویری از این اقدام تأمل‌برانگیز در حالی است که پیشتر معاون فرمانداری دیواندره، نهادینه شدن فرهنگ احترام به حقوق دیگران را منشأ حل و فصل بسیاری از مشکلات و موانع شهر دیواندره عنوان کرده بود.

سعدی نقشبندی ٢ سال قبل نیز درباره‌ی تدوین نقشه‌ی دفن بهداشتی زباله در دیواندره گفته بود: شهردار دیواندره با همکاری شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی استانداردهای جمع‌آوری زباله شهری برای مجریان جمع آوری زباله اقدام کنند.

گفته می‌شود یکی از ضعف‌های شهرداری دیواندره، کمبود درآمد و بالا بودن هزينه‌های داخلی شهرداری و سوء‌مدیریت شهرداری‌ها می‌باشد به نحوی که در ٧ سال اخیر، ٥ شهردار جابجا شده‌اند.

شهر دیواندره با جمعیتی بالغ بر ٥٥ هزار نفر در یکصد کیلومتری شهر سنندج واقع شده و ١٩٤ روستا از توابع این شهرستان استان کُردستان می‌باشند.