پیشنهاد رهایی برای زندانی کُرد به شرط همکاری امنیتی

آژانس کُردپا: مراکز امنیتی حکومت اسلامی ایران در ارومیه، یک فعال سیاسی دربند را جهت اقدام به همکاری، تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک فعال سیاسی مهابادی بنام کامران جعفری در زندان “دریا” با تطمیع و تهدید توسط مأموران امنیتی تحت فشار است تا از طریق مصاحبه تلویزیونی اقدام به همکاری کند.

928848-76a97820a532d25f2ce3e6b2cbfbb7fb

درپی فشار نهادهای امنیتی، این زندانی کُرد که از داشتن وکیل محروم گشته گفته که با ادامه‌ی وضعیت کنونی، دست به اعتصاب اعتراضی خواهد زد.

خانواده جعفری عنوان کرده‌اند که پیشنهاد انجام گفتگوی تلویزیونی از حدود ٢ هفته قبل با انتقال اجباری کامران به دفتر اطلاعاتی زندان دریا آغاز گردیده است.

احضار و بازجویی از این زندانی سیاسی توسط شخصی با هویت “علیرضایی” صورت گرفته و او هرگونه شرایط مقامات امنیتی را قویا رد کرده است.

اعترافات تلویزیونی پس از انقلاب ٥٧ به صورت گسترده از سوی دستگاه امنیتی ایران مورد استفاده قرار گرفته و این امر با واکنش تند مدافعان حقوق‌بشر و نهادهای بین‌المللی مواجه و آن را “اقدامی تبلیغاتی” و “فاقد ارزش سیاسی ـ حقوقی” دانسته‌اند.

کامران جعفری شهروند اهل مهاباد سال ۹۴ در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه با اتهام ارتباط با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم این زندانی سیاسی در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68438