فروش گُرز و چماق در امکان عمومی مریوان

آژانس کُردپا: افراد غیربومی در شهر مریوان اقدام به فروش انواع چوبدستی در میان خریداران اکثرا جوان می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند روز گذشته افرادی با هویت نامعلوم در بازار و خیابان‌های سطح شهر مریوان، گرز و چماق عرضه و آن را به حراج گذاشته‌اند.

442474-18ed3b3fe2084bb295d7da37d44e8795

فروشندگان از افرادغیربومی و از دیگر مناطق کشور هستند که با حمل گونی‌های پر از چوبدستی در کوچه پس کوچه‌های مریوان، چماق و گُرز می‌فروشند.

خبرنگار کُردپا با ارسال این گزارش تصویری عنوان کرد: پدیده بسیار نادر فروش چماقدستی، تعجب و پرسش شهروندان مریوانی را بهمراه داشته و از زوایای پنهان چنین رفتارهایی ابراز نگرانی می‌کنند.

یکی از بازاریان مریوان گفته که تاکنون این افراد را ندیده و از لهجه سخنانشان معلوم است که از دیگر مناطق کشور به این شهر آمده‌اند.

تاکنون نیروی انتظامی به پدیده‌ی مزبور واکنشی نشان نداده و بنابه اطلاعات رسیده به کُردپا، فعالین مدنی مریوان سرگرم جمع‌آوری امضاء و ارائه‌ی آن به فرمانداری جهت ممانعت از فروش چنین آلاتی در سطح شهر هستند.

یکی از بانیان نامه طی تماسی تلفنی به آژانس کُردپا گفت: مریوان طی سال‌های اخیر کانون فعالیت‌های مدنی و مسالمت‌آمیز بوده و همواره الگوی رفتاری دیگر شهرهای کُردستان ایران بوده است.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: متأسفانه هراز چندگاهی اتفاقاتی در مریوان به وقوع می‌پیوندد که تمام زندگی عادی شهروندان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و موجبات نگرانی و در نتیجه ایجاد فضای پلیسی را بهمراه داشته است.

پدیده‌ی باند هیوا تاب، خودکُشی‌های مشکوک، هجوم یکباره زنان بدکاره و … از جمله موارد مورد اشاره این فعال مدنی بودند.

همچنین یکی از مباحث جدی در محافل سیاسی ایران، وجود افراد و گروه‌های فشار در شهرها می‌باشد که در ادبیات امروز تحت عنوان “خودسرها” یاد می‌شوند که از سوی نهادهای فراقانونی و متصل به مرکز قدرت رهبری و هدایت می‌شوند.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68437