در راستای تخریب ارک تبریز، مجوزاحداث پارکینگ طبقاتی در محوطه آن صادر شد

xark-jpg-pagespeed-ic-_ygdixefzdگوناز تی وی: علیرغم اعتراضات گسترده مردم آذربایجان جهت جلوگیری از ساخت پارکینگ طبقاتی در محوطه مکان تاریخی ارک تبریز، حکومت ایران جواز ساخت آن را صادر کرد.

به گزارش گوناز تی وی، به عقیده کارشناسان باستان شناسی هر گونه ساخت و ساز و خاکبرداری در محوطه اطراف ارک به منزله تخریب آن اثر تاریخی می باشد.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای تبریز طی گفتگویی با خبرنگاران ادعا کرد: احداث پارکینک طبقاتی در محوطه مسجد ارک در کنار صیانت از اماکن ارزشمند تاریخی و ملی انجام می شود.

حجت الاسلام محمدی افزود : مجوز این طرح پس از رایزنی های متعدد با شهرداری  کلانشهر تبریز و اداره کل میراث فرهنگی و همچنین سایر ادارات ذیربط اخذ شده و موضوع  حفظ سازه ارگ علیشاه و محوطه تاریخی اش لحاظ شده است.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای تبریز در ادامه سخنانش گفت : با توجه به ازدحام خودروهای پارک شده در محوطه مصلی و نیز نبود جای پارک مناسب در خیابان های مجاور، احداث پارکینگ را در این مجموعه ضروری کرده است.

وی افزود : این پارکینگ طبقاتی ظرفیت ۴۵۰ دستگاه خودرو را داشته و تمامی مسایل امنیتی و حاشیه ای با نظارت کارشناسان خبره از سازمان های متولی رصد می شود.

حجت الاسلام محمدی گفت : مطابق نقشه های تایید شده این پارکینگ با فاصله های ۶۰ متری از بنای ارگ علیشاه، فاصله ۱۰ متری از خانه عبدالله یف و نیز با فاصله ۴۰ متری از مصلی احداث خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای تبریز با بیان این که این بنیاد در سالیان گذشته با اجرای سیستم زه کشی در پیکره این بنا موفق به مهار رطوبتی شده است که در اثر گذشت زمان تا عمق هفت الی هشت متری بنا رسوخ کرده بود افزود :  پاکسازی این  بنا از وجود علف های هرز از دیگر اقدامات مستمر بنیاد خیریه مصلای تبریز است.

ساخت پارکینک طبقاتی در مجاورت ارک تبریز اعتراض ترک های آذربایجان را به همراه داشت که حکومت ایران بدون توجه به آن کار ساخت و ساز را دوباره از سر گرفته است.

حکومت ایران همواره دشمنی خود را با آثار تاریخی آذربایجان ثابت کرده است. بسیاری از آثار تاریخی در تبریز از بدو تشکیل حکومت جمهوری اسلامی با ادوات سنگین تخریب شده اند.