در اشنویه حکومت نظامی برقرار است+عکس

آژانس کُردپا: نیروهای امنیتی در میادین و محلات پرجمعیت شهر اشنویه مستقر شده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شهر اشنویه در استان آذربایجان‌غربی امروز چهارشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه صحنه‌ی تدابیر سخت امنیتی در اماکن عمومی بوده است.

مردم درپی فراخوان چند روز گذشته درصدد برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه احکام سنگین ٧ شهروند مدنی کُرد بودند.

خبرنگار کُردپا در گزارشی اعلام کرد: بسیاری از میادین اصلی و محلات سطح شهر شاهد حضور سنگین نیروهای لباس شخصی، سپاه پاسداران و یگان ویژه انتظامی می‌باشد.

تقریبا تمامی نیروهای پلیس اشنویه بهمراه افراد امنیتی دیگر شهرها در آماده باش کامل به سر می‌برند.در اشنویه حکومت نظامی برقرار است+عکس

برخی از ساکنین محلات اشنویه در گفتگو با آژانس کُردپا تأیید کردند که “شهر به حالت حکومت نظامی درآمده” و از عابرین در برخی مناطق، “کارت احراز هویت”، اخذ می‌شود.

درباره‌ی احتمال بازداشت فرد یا افرادی، گزارش دقیقی در دسترس نیست اما مأموران امنیتی با خودرو درحال گشت‌زنی در سطح شهر بوده و تردد با مشکل صورت می‌گیرد.

هفته‌ی گذشته شعبه یکم دادگاه انقلاب حکومت اسلامی در ارومیه با فشار و دخالت مستقیم مسئولین سپاه و اطلاعات اشنویه، حکم اعدام و ١٠٠ سال زندان را برای هفت شهروند این شهر صادر نمود.

آنان همگی از اهالی روستای “قره سقل” از توابع شهرستان اشنویه می‌باشند که دستگاه قضایی آنها را به عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی متهم کرده است.

اواخر هفته‌ی گذشته حزب دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن چنین احکامی، اعلام کرد که “از توده‌های مردم کردستان می‌خواهد که در مقابل این رفتار ظالمانه و ضدبشری رژیم عکس‌العملی در خور از خود نشان داده و صدای اعتراض خود را هر چه رساتر سر دهند.”

در اشنویه حکومت نظامی برقرار است

در اشنویه حکومت نظامی برقرار است

در اشنویه حکومت نظامی برقرار است

در اشنویه حکومت نظامی برقرار است

 

 

١٣-١١-١٣٩۵