شناسایی ٤٠ بیمار مبتلا به تب‌مالت در بیجار/ روند روبه رشد ابتلا به بیماری

6324کوردستان میدیا: شمار مبتلایان به انواع بیماری‌ها در استان کُردستان رو به افزایش می‌باشد و در این رابطه مسئولین مربوطه‌ی رژیم همواره سکوت اختیار کردەاند.

بە گزارش خبرگزاری تسنیم و بە نقل از مدیر شبکە‌ی بهداشت و درمان شهرستان بیجار، شمار مبتلایان بیماری تب مالت در این شهرستان رو بە افزایش است.

وی با تأکید بر اینکە در سە ماە نخست سال جاری، ٤٠ بیمار مبتلا بە تب‌مالت در شهرستان بیجار شناسایی شدە‌اند، دلیل افزایش این بیماری را پایین‌ بودن سطح آگاهی مردم در این زمینە و غیر ‌بهداشتی بودن عرضە و فروش محصولات دامی در این شهرستان عنوان کرد.

شبکە‌ی دامپزشکی شهرستان بیجار در خصوص افزایش بیماری تب مالت در سطح روستاهای این شهرستان هشدار دادە بود، اما این هشدار از سوی مسئولین و مراکز ذیربط رژیم ایران مورد توجە قرار نگرفته است.

در این رابطه، طی گزارش‌هایی به نقل از معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کُردستان به روند روبه رشد ابتلا به بیماری ایدز در این استان اشاره شدە است.

وی از شناسایی ٤٦٧ بیمار مبتلا به ایدز در کُردستان خبر داده است.

از دیگر سو، طی سال‌های اخیر به ویژه سال ١٣٩١، آمار مبتلایان به بیماری سرطان در استان کرمانشاه روند روبه رشدی طی نموده و به گفته‌ی رئیس بیمارستان “دکتر محمد کرمانشاهی” آمار دقیق مبتلایان به بیماری سرطان در استان کرمانشاه موجود نیست.