١٥٠ هزار نفر در استان کُردستان بیکار هستند

1109کوردستان میدیا: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رژیم عنوان کرده است که در استان کُردستان ١٥٠ هزار نفر بیکار وجود دارد.

به گفته‌ی “سيداحسن علوی” نماینده‌ی شهرستان‌های سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شورای اسلامی رژیم، حدود ١٥٠ هزار نفر بیکار در استان کُردستان وجود دارد.

ابن در حالی است که مسئولین رژیم طی سال‌های اخیر، آمارهای مختلفی را در رابطه با بیکاری در این استان ارائه کرده‌اند.

این نماینده‌ی مجلس به ظرفیت‌های استان کُردستان و قابلیت‌های آن در بخش‌های مختلف اشاره کرده و گفته است: “این منابع بهره‌ای برای مردم استان ندارند”.

پیشتر نیز “محمد بیاتیان”، نماینده‌ی مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی رژیم ایران، ضمن تأکید بر اینکه آمارهای رژیم ایران در رابطه با وضعیت ازدواج و اشتغال غیرواقعی می‌باشد، نرخ بیکاری در استان کُردستان را بیش از ٣٠% اعلام نموده است.

این مسئول رژیم گفته بود: “ارائه‌ی آمارها در ایران مدت‌هاست که از سوی دایرەای خاص انجام می‌گیرد و هرچه پیش می‌رویم نمی‌خواهیم با واقعیت آمارها روبرو شویم.”

بیاتیان در ادامه اشاره نمود که پرداخت وام یک میلیون تومانی باعث کاهش نرخ بیکاری نخواهد شد.

این نماینده‌ی مجلس، معضلاتی از قبیل اعتیاد، روند رو به رشد آمار طلاق و بالارفتن سن ازدواج و … را از پیامدهای بیکاری در جامعه عنوان نموده است و ریشەکن نمودن آنان را منوط به توجه مسئولین رژیم می‌داند.