کوردستان میدیا: مسئولین رژیم ایران گذرنامه‌ی دو دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه اسلامی مدینه را پس از بازگشت به ایران توقیف کردند.

یه گزارش خبرگزاری هرانا، مسئولین رژیم ایران گذرنامه‌ی دو دانشجو به نام‌های “محمد آزاد” و “ابراهیم راه‌انجام” که در دانشگاه اسلامی مدینه مشغول به تحصیل هستند را پس از بازگشت به ایران در فرودگاه توقیف کرده‌اند.

این دو دانشجوی اهل سنت، از دو سال پیش در دانشگاه اسلامی مدینه مشغول به تحصیل بوده و جهت تعطیلات پایان ترم به ایران بازگشته بودند.

در همین رابطه و به گزارش همین منبع خبری، دو سال پیش نیز گذرنامه‌ی یک دانشجوی اهل سنت ایرانی به نام “سلمان سیاد” توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران توقیف گردید.

“سلمان سیاد” در دانشگاه بین‌المللی مدینه مشغول به تحصیل بوده است و گذرنامه‌ی وی بدون هیچ گونه توجیه قانونی توقیف و تاکنون به وی بازگردانده نشده است.

دانشگاه اسلامی مدینه، یکی از مراکز علمی مسلمانان اهل سنت می‌باشد که تاکنون هزاران تن از شخصیت‌های مشهور و سرشناس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

طی چند سال اخیر و به ویژه در دوران “احمدی‌نژاد” رئیس‌جمهور سابق رژیم، از تحصیل دانشجویان اهل سنت در دانشگاه‌های عربستان، امارات متحده‌ی عربی و مالزی ممانعت بعمل آورده می‌شد و تابحال نیز ادامه دارد.