به‌ مناسبت دو عید اسلامی؛ عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ زندانی

آیت الله خامنه ای با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کرد. ۲۸ زندانی استان کرمان نیز که از بابت جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند جزو افرادی هستند که با این عفو از چوبه دار رهایی یافتند.

آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به آقای خامنه ای پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

پس از این اعلام، رئیس کل دادگستری استان کرمان از عفو ۴۵ نفر از محکومین استان خبر داد و گفت که تمامی افراد، محکومان جرائم مواد مخدر بوده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یدا… موحد در تشریح خبرعفو ۴۵ زندانی در استان کرمان اظهار داشت: “رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم با پیشنهاد عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات یک هزار و ۱۶۶ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح موافقت کردند، که ۴۵ مورد از آن‌ها مربوط به استان کرمان است”.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام داشت: “با اعمال این عفو ۲۸ نفر مجازات اعدامشان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است”.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: “۸ نفر از این کسانی که مورد عفو قرار گرفته اند زن و ۳۷ نفردیگر مرد بوده اند و کلیه جرائم متهمین در حوزه مواد مخدر است”.

وی عنوان کرد: “۵ نفر با اعمال این عفو از زندان آزاد و تعداد ۱۲ نفر نیز مجازات حبس آن‌ها تقلیل یافته است”. هرانا 16 شهریور