زخمی شدن یک کاسب مرزی؛ انفجار مین و زخمی شدن یک کولبر

در شهرستان سقز، نیروهای انتظامی یک کاسبکار (تاجر خرده پای مرزی) را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه دچار جراحت شد. همزمان یک کولبر هم در سردشت در اثر انفجار مین دچار مجروحیت شدید شد.

شب ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، یک کاسبکار (تاجر خرده پای مرزی) به نام «شورش قادرزاده» از اهالی روستای تازه‌آباد تیله‌کو از توابع سقز، در حالی که جهت خرید کالا به روستاهای مرزی اطراف سقز رفته بود، از سوی ماموران مرزبانی بدون هشدار قبلی به وی شلیک شد.

شورش قادرزاده پس از اصابت گلوله به لگنش، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از ساعاتی توسط اهالی منطقه به بیمارستانی در سقز منتقل شد‌. پزشکان اعلام کردند که وی یکی از کلیه‌هایش را در اثر ضربات وارده در پی ضرب و شتم از دست داده و سپس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد. پزشکان در سنندج هم اعلام کرده‌اند که احتمال قطع نخاع و عدم توانایی راه‌رفتن برای وی محتمل است.

در خبری دیگر یک کولبر به نام «خضر مام‌قادر» به دلیل برخورد با مین‌های کاشته‌شده در مرز «دوله‌بی» سردشت دچار مصدومیت و نقص عضو گردید.

وی از اهالی روستای «قلعه‌رَش» از توابع سردشت است که انفجار مین، موجب قطع‌شدن پای وی شد. این شهروند سردشتی جهت معالجه به مراکز درمانی اقلیم کردستان عراق انتقال یافته است.حقوق بشر کردستان 16 شهریور