تجمع مردم سنندج در حمایت از کولبران به خشونت کشیده شد / ویدیو

 مردم سنندج امروز در اعتراض به قتل دو کولبر کرد با شلیک مستقیم هنگ مرزی به خیابان‌ آمدند. همزمان فرماندار سنندج از اعزام دو هیات از سوی وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی کشته شدن دو کولبر در بانه به این منطقه خبر داد.

یک شاهد عینی به رسانه گفت: “قرار بود امروز در میدان آزادی سنندج تجمع مسالمت آمیز در حمایت از کولبران برگزار شود.

اما ماموران با تجمع کنندگان برخورد کردند، پنج نفر بازداشت شدند و ماموران هر کسی را که عکس یا فیلم می‌گرفت، بازداشت می‌کردند.”

کشته شدن دو کولبر در بانه با واکنش‌های مختلفی روبرو شد.

همزمان فرماندار سنندج از اعزام دو هیات از سوی وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی کشته شدن دو کولبر در بانه به این منطقه خبر داد.

نیروی انتظامی ایران هم از کشته شدن این دو کولبر اظهار تاسف کرده و گفته است تیراندازی به آنها ربطی به کولبر بودن آنها نداشته است.

محمد فلاحی، فرماندار سنندج به خبرگزاری ایرنا گفت که این ۲ هیات از روز گذشته برای بررسی موضوع و جمع بندی اطلاعات مورد نیاز وارد این شهرستان شدند.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران هم در واکنش به این مساله گفت:”دو کولبر توجهی به فرمان ایست ماموران مرزبانی نکردند و در سایه بی توجهی آنان با توجه به حساسسیت منطقه و سوابق تهدیدات امنیتی گذشته برای پیشگیری از هر نوع پیشامد ضد امنیتی؛ ناگزیر مبادرت به تیراندازی کردند.”

به گزارش مهر، آقای منتظرالمهدی همچنین افزود: “در بررسی های بعدی مشخص شد این دونفر از شهروندان همان منطقه و حامل محموله مواد محترقه بودند، نیروی انتظامی ضمن اظهار تاسف و تاثر از جان سپردن این دو شهروند بااشاره به اینکه موضوع فوق هیچ ارتباطی به بحث کولبری و مناطق و معابر مشخص شده برای تردد کولبران نداشته است. بی بی سی 16شهریور