هرانا؛ صدور حکم ۵ سال زندان و تبعید برای یک فعال مدنی آذربایجان / سند

ali.khirjoخبرگزاری هرانا – علی خیرجو فعال مدنی آذربایجان به ۵ سال حبس تعزیری در تبعید زندان کرمانشاه و همچنین ۲ سال ممنوعیت از اقامت در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز سه‌شنبه دوم مهر ماه سال جاری، جلسه رسیدگی به اتهامات علی خیرجو فعال مدنی آذربایجانی در شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی حسن‌زاده برگزار شد.

در این جلسه علی خیرجو که توسط احضاریه به جلسه دادگاه فراخوانده شده بود به دفاع از اتهامات وارده پرداخت و قاضی دادگاه با تغییر عنوان اتهامی به عضویت در گروه غیرقانونی موسوم به “چنلی بئل” جهت بر هم زدن نظم و امنیت ملی و عمومی کشور سئوالاتی را در این زمینه از آقای خیرجو پرسید.

دادگاه بعد از اخذ آخرین دفاعیات متهم، پس از حدود نیم ساعت حکم به ۵ سال حبس تعزیری همراه با تبعید در زندان مرکزی کرمانشاه و همچنین دو سال ممنوعیت از اقامت در استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل صادر نمود.

لازم به ذکر است، علی خیرجو در جریان اعتراضات گسترده شهرهای آذربایجان نسبت به خشکیده شدن دریاچه ارومیه در شهریور ۱۳۹۰ دستگیر شده بود.

وی دارای مدرک لیسانس فیزیک از دانشگاه محقق اردبیلی می‌باشد که به علت ستاره دار شدن در سال ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل در مقاطع بالا‌تر محروم گشته است.

گفتنی است، عنوان اتهامی خیرجو در رابطه با اعتراض به دریاچه ارومیه بود که به دلیل نبود مستندات قاضی پرونده عنوان اتهامی را تغییر و وی را به اتهام واهی عضویت در گروه “چنلی بئل” محاکمه کرده است.zzzjq30726qwcayw0cefemc