هرانا؛ تایید محکومیت آرش محمدی فعال دانشجویی چپ در دادگاه تجدیدنظر

arash.mohammadiخبرگزاری هرانا – شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان‌شرقی، حکم ۶ ماه زندان آرش محمدی، فعال دانشجویی چپ محبوس در زندان مرکزی تبریزرا تایید کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال دانشجویی روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه به همراه دو فعال دانشجویی دیگر، توسط باقرپور رئیس شعبهٔ سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه شده و متعاقبا به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

نقی محمودی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: “آرش محمدی پیش‌تر نیز در ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۰ به همراه برادرش دستگیر و پس از ۶۶ روز بازداشت، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در روز ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم، بازداشت و در ‌‌‌نهایت با آزادی مشروط در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۱ از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود. و بدین ترتیب، مشارالیه مجبور به تحمل ۱ سال حبس تعزیری خواهد بود.”

گفتنی است، این حکم نه به آرش محمدی و نه به خانم فاطمه ستاری، وکیل مدافع وی ابلاغ نشده و مستقیما به شعبهٔ ۱۱ اجرای احکام دادگستری تبریز ارسال شده است.

خاطر نشان می‌شود که آرش محمدی و امیر ناظری، فعالین دانشجویی، عصر روز ۲۵ خرداد ماه و در پی تجمعات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری به همراه چند تن دیگر از دانشجویان در تبریز از سوی ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت شده بودند.

امیر ناظری پس از دو روز با قرار وثیقهٔ ۱۰ میلیون تومانی آزاد اما آرش محمدی تا امروز با قرار بازداشت موقت در بند مالی زندان تبریز تحت بازداشت است.