خودکشی یک راننده‌ی تاکسی در سقز/ آمار خودکشی ٦ ماه گذشته

15565

آژانس کُردپا: یک شهروند ٤٠ ساله‌ی سقزی به دلایل نامعلومی در منزل اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز قبل راننده‌ی یکی از تاکسی‌های درون‌شهری سقز به دلایلی که تاکنون نامشخص است به زندگی خود پایان داد.
هویت این مرد متأهل، “فرامرزی” عنوان شده است.

گفته می‌شود وی در منزل و با استفاده از طناب‌دار خود را حلق‌آویز و خودکُشی نموده است.

با خودکشی این شهروند اهل سقز آمار خودکشی شهروندان کُرد طی ٦ ماه گذشته در مناطق کُردنشین ایران به ٧٦ تن رسیده است که از این مجموع ٣٣ تن مرد و ٤٣ تن دیگر زن بوده‌اند.15608این آمارها در مقایسه مدت مشابه در سال گذشته به صورت چشمگیری افزایش یافته است به طوری که تنها در ٦ ماه گذشته‌ی سال گذشته ٢٧ شهروند کُرد در مناطق کُردنشین ایران به دلایل مختلفی با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند که از این مجموع ١٥ نفر زن و ١٢ نفر دیگر مرد بوده‌اند.

وجود این آمار از خودکشی شهروندان در مناطق کُردنشین ایران در حالی است که در بیشتر موارد اخبار خودکشی به ویژه خودکشی زنان پنهان می‌ماند به همین علت در صورت انجام یک تحقیق میدانی آمار واقعی خودکشی در این مناطق بیشتر از این تعداد خواهد بود.

“شهین محمدی” عضو انجمن زنان مریوان، بر این باور است که بالا بودن آمار خودکشی به سطحی رسیده است که در حال حاضر به یک اپدیمی مبدل گشته و به همین علت حتی اخبار مربوط به خودکشی بسیار عادی به نظر می‌رسد و این مسئله سبب شده که برای ریشه‌کن شدن آن اقدام جدی صورت نگیرد.

“آذر طاهر آبادی” فعال مدنی ساکن کنگاور معتقد است؛ ” تا زمانی که سرچشمه‌ی قوانین، ثابت و غیرقابل تغییر باشد امکان ندارد بتوان قوانینی درست و اصولی پایه‌ریزی کرد و مرجعیت قانون در ایران بر اساس فقه شیعی پایه‌ریزی شده است و فقه استخراج شده توسط افکاری است که قریب به یقین از تعصبات دینی تأثیر گذاشته و نمی‌توان آن را مبرا از هرگونه تحجر دانست.