بازداشت شهروندان کُرد در استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد

6014

آژانس کُردپا: از سرنوشت چهار شهروند کُرد اهل یارسان که توسط نیروهای اطلاعاتی ایران بازداشت شدند هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، به دنبال موج اعتراضات شهروندان یارسان نسبت به توهین مأموران زندان همدان به یک شهروند یارسانی، شمار چشمگیری از این معترضان که عمدتاً شهروندانی از شهرهای صحنه، هرسین، دالاهو و کرمانشاه بودند بازداشت و به زندان منتقل شدند.

اسامی این شهروندان بازداشت شده “رسول کرمی، میثم حیدری، سعید بغدادی و رسول رشوند” عنوان گردیده و تا لحظه‌ی انتشار این گزارش از سرنوشت آنان هیچ اطلاعی در دست نمی‌باشد.

منابع موثق به آژانس کُردپا گفتند که شمار بازداشتی‌ها بیش از این تعداد است اما به سبب فضای امنیتی کُردستان و عدم وجود رسانه‌ی مستقل و آزاد، هویت دیگر شهروندان نامعلوم می‌باشد.

افراد بازداشت‌شده همگی کُرد و از مذاهب مختلف(یارسان، شیعه، سنی و…) هستند.

پس از اینکه مأموران زندان مرکزی همدان به “کیومرث تمناک” شهروند کُرد اهل حق توهین کردند سه شهروند یارسانی به نام‌های “حسن رضوی، نیکمرد طاهری و محمد قتبری” به نشانه‌ی اعتراض خود را به آتش کشیدند و جانشان را از دست دادند.

در همین رابط و طی روزهای گذشته یکی از پیروان اهل حق به نام “صفر فرحی” ٢٧ ساله، اهل هشتگرد از توابع شهرستان کرج پس از بازداشت، مأموران زندان وی را مجبور به تراشیدن سبلیش کرده بودند، این شهروند پس از آزاد شدن از زندان سه بار تلاش کرده بود در مقابل مجلس ایران اقدام به خودسوزی نماید.