احتمال محروم‌شدن دانش‌آموزان مدارس بوکان در امتخانات پایان سال در صورت عدم پرداخت وجه‌ نقد مطالبه شده

4526کوردستان میدیا: اداره‌ی آموزش و پرورش بوکان طی بخشنامه‌ای به کلیه دانش‌آموزان این شهر ابلاغ کرده‌ است که باید هزینه‌ی صرف‌شده ورقه امتحانی آخر سال تحصیلی را به مدرسه پرداخت کنند.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، در بخشنامه‌ی اداره‌ی آموزش و پرورش که به دانش‌آموزان شهر بوکان ابلاغ شده آمده است: هر دانش‌آموزی لازم است در زمان امتحانات وجه نقدی را به مدرسه پرداخت کند و اگر از پرداخت آن سرباز زند از امتحانات محروم خواهد شد.

یکی از خانواده‌ی این دانش‌آموزان که از فرزند وی وجه نقد مطالبه شده است به وب‌سایت کُردستان میدیا گفت: من خودم هیچ شغلی را ندارم و با وجود اینکه در فقر بسر می‌بریم از فرزندم وجه نقد مطالبه می‌شود.

این شهروند همچنین افزود:” چند تن دیگر را می‌شناسم که زندگی و امرار معاش شبیه من دارند و توانایی پرداخت وجه نقد مطالبه شده را ندارند”.

مطالبه‌ی پول از دانش‌آموزان در حالی صورت می‌گیرد که هر دانش‌آموز سالانه وجه نقدی را به نام “هزینه‌ی سالانه” دارد و ضروری است مسئولان مدارس آن را برای دانش‌آموزان خرج کنند، با این وجود بیشتر مدارس کُردستان از “کتابخانه، سالن ورزشی و وسایل ورزشی” محروم هستند.

مدتی پیش نیز اداره‌ی آموزش و پرورش شهر مریوان شماری دانش‌آموز دختر را به علت عدم پرداخت وجه نقد، از مدرسه اخراج کرده بود.

در همین رابطه سه ماه پیش نیز، مدیر دبیرستان “شیخ شلتوت” در سنندج به دانش‌آموزان گفته بود، هرکدام از دانش‌آموزان باید مبلغ ١٥٠ تا ٣٠٠ هزار تومان وجه نقد به مدرسه پرداخت کنند.

این مسئول به دانش‌آموزان گفته بود، مدرسه‌ی شیخ شلتوت فاقد امکانات لازم بوده بنابراین ضروری است که هزینه‌ی لازم برای تهیه‌ی این امکانات توسط دانش‌آموزان تهیه شود.