حقوق ١٦ ماه کارگران مجتمع دامداری مهاباد به تعویق افتاده است

کوردستان میدیا: کارگران مجتمع دامداری مهاباد با وجود اینکه ١٧ تا ٢٦ سال سابقه کار دارند اما ١٦ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از نماینده‌ی مجتمع دامداری مهاباد، ۴۳ کارگر این مجتمع دامداری ۱۶ ماه است که به بهانه کمبود منابع مالی حقوق دریافت نکرده‌اند.

نماینده‌ی مجتمع دامداری مهاباد عنوان کرده است معوقات مربوط به پنج ماهه اول سال ۹۰ و ۹۱ به همراه عیدی و پاداش بوده و در سال جاری نیز کارگران هنوز هیچ حقوقی را دریافت نکرده‌اند.

وی افزوده است: “با واگذاری مجتمع بزرگ دامداری به بخش خصوصی، مشکلات کارگران این واحد تولیدی آغاز شد به طوری که اینک کارفرما بدون توجه به معیشت کارگران و خانواده‌هایشان از پرداخت ۱۶ ماه حقوق آنان کوتاهی می‌کند”.

مجتمع دامداری مهاباد وابسته به شرکت “غدیر سبز”، داری زیر مجموعه‌های صنعتی همانند هما مرغ، سردخانه زمزم و کشت صنعت مهاباد است که پس از سال ۸۶ با بروز برخی نوسانات در بازار و آغاز واردات گسترده گوشت، با واگذاری به بخش خصوصی، از نظر تامین منابع مالی با ۲۱۷ کارگر دچار مشکل شد.

این کارگران در ‌‌‌‌نهایت به مرور تعدیل و هم اکنون ۴۳ کارگر این مجتمع به علت عدم دریافت ۱۶ ماه حقوق معوقه با مشکلات معیشتی عدیده‌ای روبرو شده‌اند.

در همین رابطه، کارکنان یکی از شرکت‌های مهم استان کرمانشاه هفته گذشته به نشانه اعتراض به “عدم پرداخت به موقع حقوق و همچنین ضعف مدیریت، اعمال تبعیض و توهین بعضی مدیران به کارگران دست به اعتصاب غذا زدند”.