“نظامیان سپاه، لابراتورهای تولید شیشه در سردشت را اداره می‌کنند

آژانس کُردپا: ساکنین شهر سردشت، اعضای مسلح سپاه را به ساخت آشپزخانه‌های تولید مخدر شیشه در منطقه متهم می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در شهرهای سردشت، ربط و نلاس بیش از ٣٠٠ کارگاه صنعتی جهت تولید شیشه وجود دارند که افراد نظامی وابسته به حکومت آنان را اداره می‌کنند.

17168.jpg
یک منبع مطلع در سردشت با تأیید این گزارش‌ها به خبرنگار کُردپا گفت: تمامی افرادی که در لابراتورهای تولید مخدر شیشه مشغول به فعالیت هستند عضو سپاه می‌باشند و شهروندان محلی از ترس نهادهای امنیتی ـ نظامی، حتی قادر به شکایت آنان در مراجع قضایی نیستند.

وی که نخواست نامش فاش گردید از تهیه و تولید اینگونه مواد مخدر در مناطق اطراف شهرهای سردشت و ربط و روستای نلاس خبر داد و اظهار داشت: ایجاد چنین آشپرخانه‌های تولید شیشه به حدی فراوان و گسترده است که حتی مسئولان نظامی منطقه فرآوردهای آن را به دیگر نقاط ایران نیز صادر می‌کنند.

تصاویری که در اختیار آژانس کُردپا قرار داده شده است، عمق فاجعه و نگرانی شهروندان کُرد از آینده‌ی فرزندانشان را نشان می‌دهد.

پیشتر یکی از فعالان فرهنگی شهر سردشت طی مقاله‌ای که آن را در اختیار آژانس کُردپا قرار داد، گفته بود: “هم‌اکنون به جای طبیعت سرسبز و شاداب سردشت، ماده‌ی مخدر شیشه، هویت شهری سردشت را تشکیل می‌دهد”.

همچنین اواخر مردادماه امسال، عزیز شیخی معلم بازنشسته‌ نامه‌ای خطاب به حسن روحانی درباره‌ی سوء‌مدیریت نهادهای حکومتی در این شهر منتشر نمود که نسخه‌ای از آن نامه نیز در اختیار آژانس کُردپا قرار گرفته بود.

ارسال گزارش تولید شیشه در حومه‌ی شهر سردشت درحالی است که اویل سال جاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌غربی از کشف و متلاشی نمودن آشپزخانه‌ی صنعتی تولید شیشه در سردشت خبر داده بود.

اواسط آبان‌ماه امسال یک رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی طی گفتگو با قانون‌آنلاین درباره‌ی تولید شیشه در ایران گفت:
شیشه‌ای که در داخل ایران تولید می‌شود ٨٥% تقلبی بوده و باعث بروز بیماری‌های مغزی و عصبی و حتی مرگ می‌شود و طبق آمارهای رسمی حدود ٤٨% از قتل‌ها از سوی افراد معتاد به شیشه اتفاق می‌افتد.

دکتر مجید ابهری گفته بود: قیمت شیشه در سال ٨٩ کیلویی ٩٠ میلیون تومان بوده اما سال ٩٠ و ٩١ تا ٤ میلیون تومان هم کاهش یافت. شیشه به یک فضای چهار متری برای تولید نیاز دارد و نحوه‌ی تولید آن در اینترنت هم آموزش داده می‌شود.