سه تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت کُرد در 62‌امین روز اعتصاب غذا به بهداری منتقل شدند

امروز سه تن از چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد که از 13 آبان‌ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند به بهداری زندان منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وضعیت عمومی “حامد احمدى” و “جمشيد دهقانى” و “كمال ملايى” سه زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد، در 62‌امین روز از اعتصاب غذا به حدی رو به وخامت گذاشته که از صبح امروز سه بار بیهوش شده‌اند.
به گفته یک منبع مطلع این زندانیان عقیدتی اهل سنت 4 ساعت در بهداری زندان در حالت بیهوشی بستری شدند که پس از به هوش آمدن آنها سرم متصل به بدن خود را جدا کرده و اعلام کردند که اعتصاب غذا را تا رسیدن به یک دادرسی عادلانه ادامه می‌دهند.
پزشکان بر این عقیده‌اند اگر زندانیان کُرد همچنان به اعتصاب غذایشان ادامه بدهند، با خطر مرگ مواجه خواهند شد. زندانیان عقیدتی اهل سنت اعتصاب‌کننده که کماکان بر بی‌گناهی خود تاکید دارند تنها خواسته‌شان در این اعتصاب طولانی، تجدید دادرسی در یک دادگاه علنی و عادلانه و برگرداندن آنها به بند سابقشان در زندان رجایی شهر کرج است.
اتهام این زندانیان دست داشتن در ترور یکی‌ از روحانیون اهل تسنن، محاربه و اقدام بر علیه امنیت ملی‌ بوده است. این در حالی‌ ا‌ست که این زندانیان هنگام اتفاق تروری که به آن‌ متهم شدند، در بازداشتگاه سنندج به سر می‌‌بردند.
تنها جلسه دادرسی این افراد بدون تامین حق دفاع آزادانه آنها برگزار شده است، به نحوی که شیوه نگهداری و شرایط بازداشت آنها نشان می‌دهد، تمامی مراحل بازداشت و متهم‌سازی و محاکمه آنها، فاقد مشروعیت قانونی است.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی خواستار اقدام فوری نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی برای نجات قطعی جان این زندانیان است. همچنین کمپین از جامعه جهانی‌ می‌خواهد که برای نجات جان این زندانیان، با استفاده از تمامی کانال‌های موجود سریعاً اقدام کنند.