گزارشی از آخرین وضعیت مصطفی سلیمی زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام

هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از فعالین سیاسی کُرد محکوم به اعدام، در انتظار اجرای حکم در زندان‌های حکومت جمهوری اسلامی هستند. “مصطفی سلیمی” یکی از این زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در کردستان است.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی سلیمی (ایلویی) فرزند “عبدالله”، اهل روستای “ئیلوو”، منطقه “تیلکو” از توابع شهرستان “سقز” است که در سال 1380 به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد درآمد و سه سال با حزب همکاری کرد. وی در نهایت از اواخر سال 1382 به همکاری خود با آن حزب پایان داده و پس از آن در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند ساکن شد. همزمان نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی او را بازداشت کردند و پس از انتقال به اداره‌های اطلاعات و دادگاه‌های سنندج و سقز، به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه، حکم اعدام وی صادر و ابلاغ شد.
تقاضای فرجام مصطفی سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شد. او مدتی را در زندان رجایی شهر کرج، در تبعید سپری کرد. این شهروند کُرد سقزی یک فرزند دارد و هم‌اکنون با حکم قطعی اعدام در زندان مرکزی سقز به سر می‌برد.
این زندانی سیاسی کُرد در ماه‌های اخیر، به صورت مستمر با مشکلات جسمی و بیماری روبه‌رو بوده و این موضوع باعث تشدید ضعف جسمانی وی شده است. تقاضای این زندانی برای رسیدگی پزشکی نیز با بی‌تفاوتی و کم‌توجهی مسوولان زندان، بی‌نتیجه مانده است.
ﻣﻨﺎﺑﻊ مطلع ﻧﺰدﯾﮏ ﺑﻪ مصطفی سلیمی، ﺑﻪ کمپین ﮔﻔﺘﻧﺪ “ﻣﻘﺎﻣﺎت زﻧﺪان ﺑﻪ ﺳﻠﯿﻤﯽ اﺟﺎزه‌ی ﻣﻼﻗﺎت ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮑﺎن را ﻧﺪاده‌اﻧﺪ و ﺗﻨﮫﺎ داروھﺎی ﻣﺴﮑﻦ در اﺧﺘﯿﺎر وی ﻗﺮار ﻣﯽ‌دھﻨﺪ.” وی ھﻢ‌اﮐﻨﻮن از ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺷﺪﯾﺪ ھﺮ دو ﮐﻠﯿﻪ، ﮐﻤﺮدرد، درد در زاﻧﻮھﺎ و از ﻣﺸﮑﻼت ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ رﻧﺞ ﻣﯽ‌ﺑﺮد.