ابتلای جمعی به ویروس ایدز؛ اعتراض شهروندان لردگانی به خشونت کشیده شد

شنبه ۱۳ مهرماه ۹۸، جمعی از مردم روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در اعتراض به آلوده شدن برخی از اهالی این روستا به ویروس HIV، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، دست به تجمع زدند.

در جریان این تجمع ماموران نیروی انتظامی و یگان ویژه با استفاده از گاز اشک اور اقدام به متفرق کردن معترضان کرده و با آنها درگیر شدند. گفته می شود در جریان این درگیری تعدادی از مردم معترض زخمی شده و ماموران اقدام به شلیک هوایی گلوله کرده‌اند. همچنین بر اساس اخبار رسیده از منابع غیر رسمی، نیروهای امنیتی با گلوله‌های ساچمه‌ای نیز به سمت معترضان شلیک کرده و چند نفر مجروح شده‌اند.

در پی به خشونت کشیده شدن این تجمع و عدم پاسخدهی مسئولین در این خصوص، مردم معترض به برخی ساختمان های دولتی لردگان از جمله فرمانداری این شهر حمله کرده و خانه بهداشت و دفتر امام جمعه لردگان را به آتش کشیدند. مردم معترض همچنین با سردادن شعارهایی خواهان استعفای مسئولین بهداشت شدند.

همچنین روز جاری استاندار چهارمحال و بختیاری اقباس عباسی بدون اشاره به اسامی بازداشت شدگان از دستگیری تعدادی از شهروندان در جریان این درگیری خبر داده است.

در حالی که بعضی از اهالی این روستا آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری قند خون را دلیل این ابتلا می‌دانند روز جاری سعید نمکی، وزیر بهداشت، با بیان اینکه از بیش از ۴۰ روز پیش گزارش‌هایی از آلودگی با ویروس اچ‌آی‌وی در روستای چنار محمودی دریافت کرده‌اند، گفت: «همکاران ما بسیار آرام و بی‌صدا و با حفظ حرمت مردم شریف آن منطقه کارها را پیش می‌بردند.»

آقای نمکی با تأکید بر اینکه «سرنگ آلوده عامل شیوع این بیماری نیست» از شناسایی عوامل آن خبر داد و اضافه کرد: «مردم شریف و پاکیزه آن منطقه بی‌دلیل یا از راه‌هایی به این ویروس آلوده شده‌اند که هیچ گناه و تقصیری ندارند.» هرانا ۱۳ مهر