اعدام دو عضو دیگر “باند هیوا تاب” در سنندج و تهران/ تکمیلی+اسامی

آژانس کُردپا: حکم اعدام دو عضو دیگر گروه موسوم به باند هیوا تاب به دستور سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به اجرا درآمد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دو شهروند کُرد ساکن شهرهای سنندج و کامیاران و عضو باند هیوا تاب که نزدیک به ٥ سال در حبس بودند، در زندان مرکزی شهر سنندج و اوین تهران به دار آویخته شدند.

خبرنگار کُرد هویت این دو اعدامی را؛ بهروز ساعدپنا ساکن روستای “مارنج” از توابع شهرستان کامیاران و موجود زمانی فرزند میرزا آقا ساکن روستای “دادانه” از توابع شهرستان سنندج عنوان کرده است.

گفته می‌شود، بهروز ساعدپناه معاون هیوا تاب در اعمال خلاف قانون بوده که شب یکشنبه ششم بهمن‌ماه در زندان اوین در تهران به دار آویخته شد.

همچنین چهار عضو دیگر این باند به‌نام‌های کمال هوشیاری فرزند حاج محمد از اهالی روستای “کیکن” مریوان، محمد گه‌له از اهالی روستای “وله‌ژیر” مریوان، مسلم رشیدی فرزند حاجی ظاهر از اهالی روستای “دگاگا” سروآباد و بارزان زمانی فرزند میرزا آقا از اهالی روستای “دادانه” سنندج در زندان مرکزی سنندج به دار آویخته شدند.

تاکنون ده نفر از اعضای باند هیوا تاب، فرمانده پیشین اطلاعات سپاه مریوان در زندان شهر سنندج اعدام شدند.

پیشتر نیز ٤ عضو دیگر این باند به نام‌های هیوا تاب، علی گلاویژی، حمید داباشی و علی قادریان در روز نوزدهم مهرماه امسال در سنندج اعدام شده بودند.

به گفتەی شهروندان منطقەی مریوان، باند “هیوا تاب” طی سال‌های ١٣٨٤ تا ١٣٨٨ در شهرهای مختلف کردستان و بویژه مریوان و سروآباد با روش‌های گوناگونی به اذیت و آزار شهروندان کُرد دست زدە بود و تمامی این اقدامات نیز با اطلاع و دستور سپاه انجام گرفته است.