کُردستان/١٢٠٠ بیکار کارشناسی ارشد و دکترا به فرمانداری بدره مراجعه کردند

آژانس کُردپا: در شهر کوچک بدره واقع در استان ایلام بیش از هزار و دویست تحصیلکرده‌ی بیکار وجود دارند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک مقام حکومتی در بدره از مراجعه‌ی بیش از ١٢٠٠ نفر با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری به فرمانداری این شهر جهت اشتغال خبر داد.

به گفته‌ی مرادحاصلی، نرخ بیکاری در شهر بدره “بالا” می‌باشد و تاکنون بیش از ١٠ اداره در این شهرِ تازه تأسیس مستقر نیستند.

فرماندار بدره اظهار داشت: تمامی زمین‌های ادارات دولتی در بدره توسط مردم و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی در گفتگو با تسنیم از ارائه‌ی جزئیات درباره‌ی این تعداد از تحصیلکرده‌ی بیکار و اشتغال آنان در مراجعه به ادارات دولتی خودداری کرد.

وجود بیش از ١٢٠٠ تحصیلکرده‌ی بیکار در شهری با جمعیت بیست هزار نفر درحالی است که علی محمد احمدی نماینده‌ی حوزه جنوبی ایلام در مجلس اسلامی گفته بود: یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون ریال اعتبار برای توسعه فعالیت‌های شهرک صنعتی بدره اختصاص یافته که بخشی از مشکل بیکاری را حل می‌کند.

همچنین خبرگزاری مهر روز دوازدهم دی‌ماه امسال در گزارشی تحت عنوان “بدره؛ شهرستان تازه تأسیسی که جایگاه بیکاری شد” به نقل از یک شهروند کُرد اعلام کرد: متأسفانه بسیاری از جوانان شهر بدره به دلیل نبود طرح اشتغال خودکشی یا مهاجرت کرده‌اند.

دولت احمدی‌نژاد در سفر به استان ایلام دو مصوبه‌ی تأسیس کارخانه سیمان و شهرک صنعتی را داد که هیچکدام یعد از شش سال اجرایی نشده است.
بخش بدره اوایل تیرماه امسال رسما به عنوان شهرستان معرفی شد.

بدره در ٧٠ کیلومتری شهر ایلام واقع شده و ساکنین آن کُردزبان و پیرو مذهب شیعه هستند.

پیشتر نیز یک شهروند کُرد در شهرستان آبدانان از مسئولان حکومتی در استان ایلام خواست که امکانات و بستر اشتغال ٧ فرزند پزشکش را فرآهم آورند.

بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، ٧٦٨ هزار بیکار در کشور دارای تحصیلات فوق دیپلم تا دکترای تخصصی هستند.

کارشناسان امور اجتماعی ایران معتقدند که وضعیت نابسامان اقتصادی، ناکارآمدی سیستم آموزش عالی کشور، مشکلات اجتماعی و فرهنگی از علل بیکاری تحصیلکرده‌گان در ایران به شمار می‌رود.