از دختران مدرسه شبانه‌روزی در دیواندره، سیصدهزار تومان مطالبه شد

آژانس کُردپا: یکی از مدارس شبانه‌روزی در شهرستان دیواندره از دختران دانش‌آموز مبلغ قابل توجهی وجه نقد مطالبه کرده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مدیران مدرسه‌ی راهنمایی “فاطمه” در روستای ظفرآباد از دانش‌آموزان خواسته‌اند که مبلغ سیصد هزار تومان وجه نقد پرداخت کنند.
خبرنگار کُردپا در دیواندره به نقل از شهروندان کُرد اعلام کرد: این شبانه‌روزی دخترانه هدف از اخذ پول را کمک به مدرسه و خرید وسایل و تجهیزات موردنیاز عنوان کرده‌اند.
گزارش در ادامه می‌افزاید: دختران مقطع راهنمایی در روستاهای اطراف شهرستان دیواندره که اکثریت آنان از قشر محروم و کم‌درآمد جامعه هستند برای ادامه تحصیل، در این مدرسه‌ی شبانه‌روزی ثبت‌نام می‌کنند.

روستای ظفرآباد در ١٥ کیلومتری شرق دیواندره واقع شده است.

مدرسه شبانه‌روزی آموزشگاهی است که در آن دانش‌آموزان در طی سال تحصیلی با همشاگردی‌های خود درس می‌خوانند و زندگی می‌کنند.

مدارس‌شبانه‌‌روزی براساس‌ضوابط وزارت‌آموزش‌وپرورش‌، زيرنظر اداره‌ی‌آموزش‌و پرورش‌مربوط و با مسئوليت‌مدير مدرسه‌اداره‌می‌شوند.

پیشتر شاهد علوی، عضو ارشد و سابق کانون صنفی معلمان کُردستان ایران در گفتگو با آژانس کُردپا گفته بود: “اختصاص نامتوازن بودجه به مناطق مختلف کشور که منجر به تشدید محرومیت در مناطق محروم می‌شود در بودجه آموزش و پرورش نیز بازتاب می‌یابد و قاعدتا مشکلات مدارس در این مناطق را تشدید کرده و در نتیجه فشار بیشتری نیز بر خانواده‌هاوارد می‌شود و اولیا به انحای گوناگون مجبور می‌شوند که بخشی از هزینه‌های آموزش فرزندانشان را تقبل بکنند”.