حمله نیروهای انتظامی و امنیتی به محل برگزاری جلسە جبهە متحد کُرد در سنندج

دیروز یک‌شنبه نیروهای انتظامی و امنیتی به جلسه جبهه متحد کُرد در سنندج حمله و از ادامه آن جلوگیری کردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه روز یک‌شنبه 20 بهمن‌ماه 92 جبهه متحد کُرد، به دنبال حمله نیروهای اداره اطلاعات و ماموران نیروی انتظامی سنندج به اعضای این جبهه لغو شد.
یک شاهد عینی به کمپین گفت: این جلسە کە با حضور ٢٠ نفر از فعالان و اعضای ثابت جبهە متحد کُرد و در دفتر شرکت “شەتاوەکان کوردستان” واقع در خیابان اردلان شهر سنندج برگزار شدە بود؛ از سوی نیروهای امنیتی لباس شخصی ادارە اطلاعات و نیروهای انتظامی مورد حملە قرار گرفتند.
این شاهد عینی با اشاره به اینکه ورود این نیروها با اعمال زور بوده گفت: از چند ساعت قبل از برگزاری این جلسە کە در ساعت 17 تا 19 غروب برگزار می‌شد، محل برگزاری جلسە توسط نیروهای امنیتی محاصرە شد. سرانجام در میانە جلسە با زور وارد محل تشکیل جلسە شده و اعلام می‌کنند باید هرچە زودتر این مکان را ترک کنند؛ کە با مقاومت اعضای حاضر روبرو می‌شوند. در نهایت با فشار و تهدید نیروهای انتظامی و پلیس، شرکت‌کنندگان را مجبور بە ترک جلسە می‌کنند.
گفتنی است این چندمین بار است کە جبهە متحد کُرد جلساتی بە صورت علنی برگزار می‌کند. اعضای این جبهە پس از اخذ مجوز فعالیت قانونی از سوی وزارت کشور، در راستای گسترش فعالیت‌های خود اقدام به برگزاری سلسله جلساتی کرد که در مقابل نیز نیروهای امنیتی و انتظامی بارها در شهرهای کردستان ایران با فشار و تهدید مانع از برگزاری جلسات آنها شده است.
گفته می‌شود اعضای رهبری جبهە متحد کُرد، ضمن محکوم کردن این اقدام نیروهای امنیتی اطلاعات و نیروی انتظامی اعلام کردەاند کە با این اقدامات از فعالیت‌های خود دست نمی‌کشند، و بە آن ادامە خواهند داد. آنها همچنین گفته‌اند شکایت خود از ادارە اطلاعات استان کردستان و دیگر نهادهای مداخله کننده را بە دولت حسن روحانی تسلیم خواهند کرد.
لازم بە یادآوری است کە جبهه متحد کُرد تشکیلاتی سیاسی است که در سال 1384 به منظور فعالیت در راستای احقاق حقوق ملت کُرد، استقرار هرچه بيشتر دموکراسی، عدالت اجتماعی و برقراری توسعه متوازن در کشور، از طريق افزايش انگيزش مشارکت شهروندان در تعیين سرنوشت خويش و تقویت شيوه‌های مسالمت‌آميز و دموکراتيک و پيگيری حقوق و خواسته‌هايشان پايه‌گذاری شد. بنیانگذاران اين سازمان را جمعی گسترده از فعالان سياسی و نخبگان فکری کردستان تشکيل می‌دهد که در اين ميان نقش سياستمدار محبوب و تاثيرگذار کُرد، مرحوم مهندس بهاءالدین ادب بسيار برجسته است.