ممنوعیت از ملاقات حضوری و مرخصی یک زندانی سیاسی

1علی‌رغم درخواست‌های مکرر خانواده مجید اسدی زندانی سیاسی، هنوز با ملاقات حضوری او با خانواده و اجازه مرخصی موافقت نشده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید اسدی زندانی سیاسی و فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه علامه که در دادگاه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است؛ علی‌رغم درخواست‌های مکرر خانواده‌ی وی، در این مدت با ملاقات حضوری او با خانواده و مرخصی موافقت نشده است.
این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۳ تیرماه ۸۷ دستگیر و ۸۷ روز را در انفرادی ۲۰۹ اوین سپری کرد. محاکمه اولیه وی در بهمن‌ماه همان سال صورت گرفت، ولی حکم دادگاه بدوی در تاریخ اردیبهشت‌ماه ۸۹ به وی ابلاغ شد. مجید اسدی در این حکم به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. با وجود درخواست تجدید نظر، بدون اینکه حکم نهایی به وی ابلاغ شود، برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شد و باقی زمان زندان را از تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۰، در بند ۳۵۰ اوین می‌گذراند.
یک منبع مطلع از این زندانی سیاسی به کمپین گفت: مجید در این مدت شرایط سختی را تجربه کرده است و متاسفانه در زندان هرگونه درخواست خانواده وی برای مرخصی مجید نیز بی نتیجه بوده است.
این منبع مطلع افزود: ملاقات‌های حضوری زندانيان با خانواده‌هايشان نيز همچنان در اختيار دادستان تهران است که وی به سختی برای اين ملاقات‌ها مجوز صادر می‌کند. اين ملاقات‌ها تا پيش از اين تحت نظر داديار ناظر زندان قرار داشت که تا حدودی طبق آ‌یين‌نامه سازمان زندان‌ها و به صورت مرتب برای خانواده‌های اين زندانيان مجوز ملاقات را صادر می‌کرد.