مقاومت پناهجوی اهوازی دربرابر ضرب وشتم ماموران سوئدی مانع از دیپورت وی شد.

1f7e297d21162397381775605c0f3649_Lقاسم فرطوسی پناهجوی عرب اهوازی دربرابر فشار فیزیکی هفت مامور اداره مهاجرت سوئد ایستادگی کرد ومانع از دیپورت شدنش به ایران شد.

وی که از سوی ماموران سوئدی مورد ضرب وشتم قرار گرفته و از ناحیه پا اصابت دیده است با ایستادگی شدید خود، از دیپورت شدن به ایران وبه خطر افتادن جانش ممانعت کرد.

قاسم فرطوسی پناهجوی 26 ساله عرب اهوازی است که از سال 2009 تاکنون درخواست پناهندگی اش از سوی اداره مهاجرت سوئد چندین بار رد شده است. وی که در بازداشتگاه اداره مهاجرت در کمون مشتا به سر می برد روز 30 آوریل جاری به فرودگاه آرلاندا منتقل شد تا به ایران دیپورت شود.

قاسم فرطوسی با مقاومت مسالمت آمیز دربرابر فشارهای ماموران سوئدی، از سوار شدن به هواپیما ممانعت ورزیده وسبب شد تا کاپیتان هواپیما با مشاهده تعرض ماموران به وی از سواردکردنش به هواپیما ممانعت کند. به دنبال این حادثه ماموران اداره مهاجرت سوئد مجبور به بازگرداندن قاسم فرطوسی به بازداشتگاه مشتا شدند.

قاسم فرطوسی که درخطر دیپورت به ایران قرار دارد از همه انسان دوستان اهوازی وغیراهوازی خواست تا با تماس با سفارتخانه های سوئد در کشورهای محل اقامتشان از آنها بخواهند تا دیپورت وی به ایران را متوقف سازند. وی هشدار داد که در صورت دیپورت شدنش به ایران خطری جدی جانش را تهدید می کند. وی با اشاره به موارد مشابه دیپورت عرب های اهواز به ایران، اعتراف به اعمال ناکرده تحت شکنجه شدید نظام را امری کاملا محتمل می داند.

مشخصات کامل این پناهجوی عرب اهوازی:

Full Name: QASEM FARTOOSI

Birthday: 22/07/1987

Place of Birth: AHWAZ