جعفر کردپور : تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت برادرانم ، خانواده ی ما را نگرانتر ساخته است.

dec6d1172eb129f5a6252390b6ff80fc_L علی‌رغم گذشت بیش از پنجاه روز از بازداشت خسرو و مسعود کردپور، کماکان این دو فعال حقوق بشری کورد در بازداشت اداره اطلاعات بسر میبرند

.
خسرو کردپور فعال حقوق بشر از روز شنبه 31فروردین ماه در اعتصاب غذا بسر میبرد که این موضوع با توجه به بی خبری از وضعیت و ممنوعیت ملاقات و تماس با خانواده تاکنون پنهان مانده بود.
در این باره آقای جعفر کردپور برادر این دو فعال کورد در تماسی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی » اینگونه وضعیت آنها را شرح می نمایید :
برادرم خسرو 55 روز بازداشت و در انفرادی بسر میبرد؛ تداوم بلاتکلیفی ، 11 روز اعتصاب غذای وی و نگرانی از ادامه یافتن این اعتصابات باعث نگرانی کل خانوادمان شده است.
از طرفی دیگر آزار روحی و بیش از پنجاه روز تنهایی توام با بلاتکلیفی مسعود که نتیجه اش کاهش وزن شدید و لاغری وی بوده است و طولانی شدن ایام بازداشت‌ موقت آنها و عدم ملاقات با وکیل وممانعت از حق استفاده وکیل و از همه مهمتر تفهیم اتهام نشدن ، بی خبری از ملاقات آنها و حال هم قرار بازداشت دوباره به مدت یکماه توسط بازپرس تمدید شده است.
در این مدت دادگاە و ادارە اطلاعات با یک ملاقات ١٠ دقیقەای، که زیر نظر بازجویان در فضایی همراه با رعب و وحشت خواستند که باعث کم رنگ کردن اقدام غیرە قانونی و غیرە انسانی و اسلامی خود شوند.
این عضو خانواده کردپور در پایان اضافه کرد که خانوادە ی ما و دوستان مسعود و خسرو از تمام روزنامە نگاران ،فعالان متعهد بە حقوق انسانی و سازمانهای حقوق بشری برای درخواست آزادی این فعالان حقوق بشری کورد و افشای اقدامات خودسرانه و بدون مدرک مسئولان حکومتی در منطقە کردستان هستیم.
گفتنی است خسرو کردپور مدیر آژانس خبری موکریان و در حوضه ی نشر اخبار حقوق بشری در ایران فعالیت دارند
‌ • نویسنده:کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی