انتقاد از جلیلی در تهران، دانشجوی کُرد را از تحصیل محروم کرد

انتقاد از جلیلی در تانتقاد از جلیلی در تهران، دانشجوی کُرد را از تحصیل محروم کردهران، دانشجوی کُرد را از تحصیل محروم کردآژانس کُردپا: یک فعال دانشجویی کُرد در تهران به دلیل هر آنچه “انتقاد از وضعیت موجود” خوانده شده از ادامه تحصیل محروم گشت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، کمیته‌ی انضباطی دانشگاه آزاد اسلامی تهران ـ واحد علوم و تحقیقات به سردار پرستار، دانشجوی کُرد ابلاغ کرده که حق ثبت‌نام در ترم بعدی را ندارد.
این دانشجوی کُرد از اهالی شهر سقز است.

یکی از دانشجویان این دانشگاه ضمن تأیید این خبر به آژانس کُردپا گفت: روز دوازدهم خردادماه سال گذشته، سعید جلیلی از نامزدهای ریاست جمهوری به دانشگاه آزاد اسلامی تهران دعوت و در آنجا از سوی سردار پرستار با انتقاد شدیدی مواجه گردید که بعد از گذشت یک‌ماه، این فعال دانشجوی کُرد از تحصیل محروم شد.

19008.jpg

نمرات سردار پرستار در کارنامه وی عمدا از ١٨و ١٩ به ١٠ کاهش یافته است
این دانشجوی دانشگاه علوم و تحقیات تهران که نخواست نامش فاش شود، افزود: سردار پرستار تنها دانشجوی دانشگاه بود که در آن روز از بیکاری جوانان به ویژه دختران در ایران انتقاد کرد و سعید جلیلی با تندخویی به وی جواب داد و از آن روز به بعد، سردار بدون دلیل به اداره‌ی حراست و کمیته‌ی انضباطی احضار می‌شد.

سردار پرستار که دانشجوی ترم اول رشته‌ی کامپیوتر بوده، تیرماه همان سال به کمیته‌ی انضباطی دانشگاه آزاد اسلامی تهران احضار و بدون ارائه‌ی دلیل مشخصی، حکم محرومیت از ادامه تحصیل را به وی ابلاغ می‌کنند.

همچنین گزارش خبرنگار کُردپا در سقز حاکی از احضار چندین باره‌ی سردار به اداره‌ی اطلاعات طی ماه‌های اخیر است.

یک منبع آگاه به مسائل دانشجویی خاطرنشان کرد که نهادهای امنیتی درصدد “حذف” فعالان دانشجویی کُرد از مراکز آموزش عالی هستند و این هدف را با برنامه تعقیب و اجرا می‌کنند.

طبق آمارهای به ثبت رسیده در آژانس خبررسانی کُردپا، طی سال ٩٢، جمعا ١٣ فعال دانشجویی کُرد به نام‌های موسی احمدی، کوهستان کریمی، مجید تیباش، فرشاد سلطانی، افسانه بایزیدی، گیتا گوران‌محیط، دانا امینی، میثم جوانمیری، سوران راوش، عادل غلامی، نعمت آزادخواه، مرتضی امینی و سردار پرستار از ادامه تحصیل محروم شده‌اند.

همچنین با استناد به مرکز آمار کُردپا، در سال گذشته هرکدام از امید عبدی، افشین کریمیان‌نسب و اردلان باستانی به دلیل فعالیت‌های دانشجویی و تهدید نهادهای امنیتی بالاجبار خاک ایران را ترک کرده‌اند.

پیشتر نیز یک استاد دانشگاه پیام‌نور مهاباد به نام جهان‌الله کرم به سبب فشار و تهدید وزارت اطلاعات، مجبور به خروج از کشور شد.