بوکان؛ شکنجه یک جوان زندانی توسط ماموران زندان

۲۷ تیر، یک جوان زندانی به نام شاهین مصطفوی به دلیل اعتراض به وضعیت قرنطینه و غذای زندان بوکان از سوی دو مامور به نام‌های احمدیان و کاظمی به هواخوری منتقل و در آنجا به شدت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

به گفته این منبع، در نتیجه این ضرب و شتم، یک دندان، بینی و پلاتینی که پیشتر به دلیل شکستکی در لگن این زندانی قرار داشت شکسته شده است. مسئولین زندان تا امروز از ثبت شکایت این زندانی از دو افسر نگهبان قرنطینه خودداری کرده‌اند.

این دو مامور زندان پیشتر متهم شده بودند که در خرداد سال ۱۳۹۷ یک زندانی دیگر به نام سالار محمدعمری را تحت شکنجه به قتل رسانده‌اند. پس از شکایت خانواده این زندان و علیرغم نظر پزشکی قانونی در خصوص مرگ این زندانی بر اثر ضرب و شتم ولی در نهایت دادگاه ارومیه این دو مامور را از این اتهام تبرئه کرد.

این منبع در ادامه اظهار داشت، در چند روز گذشته شاهین مصطفوی از خدمات درمانی و رسیدگی پزشکی محروم بوده و کماکان در شرایط سخت قرنطینه زندان نگهداری می‌شود.

این جوان زندانی اهل سقز و ساکن بوکان حدود دو هفته پیش به اتهام خرید و فروش مشروبات الکی بازداشت شده است. شبکه حقوق بشر کردستان 30 تیر