احضار و احتمال بازداشت مولوی عبدالغفار نقشبندی

دادگاه ویژه روحانیت مشهد حافظ عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت شهر راسک را تلفنی احضار کرده و از او خواسته است که روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه در دادگاه ویژه روحانیت مشهد حاضر شود.

“دفتر رهبری در امور اهل سنت بلوچستان نیز، هفته گذشته مولانا فتحی محمد نقشبندی و حافظ عبدالغفار نقشبندی را به زاهدان احضار کرده و در مورد نیابت امام جمعه‌ی حافظ عبدالغفار صحبت کرده‌اند”.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود: ” آقای بی نیاز نماینده محامی به حافظ عبدالغفار گفته ارگان‌های امنیتی با حکم نیابت شما موافقت نکرده‌اند و حتی حکم بازداشت تو هم روی میز است”.

این منبع ادامه داد: ” با توجه با تهدیدهای دفتر رهبری و تجربه بازداشت مولانا پس از احضار به مشهد احتمال بازداشت حافظ عبدالغفار نقشبندی پس از مراجعه به دادگاه روحانیت مشهد زیاد است”.

حافظ عبدالغفار نقشبندی یکی از روحانیون سرشناس و چهره‌های جوان و فعال اهل سنت و بلوچ است که پیش از این بیش از چهار سال و نیم در بازداشت بوده است.

حساب‌های بانکی وی هم به علت فعالیت‌های انسان دوستانه و کمک‌های وی به سیل‌زدگاه و قشرهای آسیب دیده در بلوچستان مسدود شده اند. گروه حقوق بشر بلوچستان 30 تیر