مرگ‌های مشکوک در مریوان همچنان ادامه دارد/ سه تن در یک روز

آژانس کُردپا: استمرار مرگ مشکوک شهروندان کُرد در مریوان و عدم پیگیری نهادهای حکومتی، نگرانی تشکیل باندهای تبهکار را افزایش داده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز گذشته جسد حلق‌آویز شده یک جوان٣٠ ساله به نام سامان ابراهیم‌پور در محله‌ی گلشن شهر مریوان پیدا شد.
وی از اهالی شهر بوکان می‌باشد که در مریوان سکونت داشت.

شامگاه همان روز نیز یک سرباز اهل مریوان به نام کاوه کریمیان اقدام به خودکُشی کرد، که به بیمارستان بوعلی این شهر انتقال دادە شد.

همچنین روز نهم اردیبهشت‌ماه یک سرباز اهل کرمان به نام محمد حسین، کە در پادگان نظامی ارتش در شهر مریوان سرباز بود، اقدام بە خودکشی کرد.

طی بیست روز گذشته، اجساد ٤ شهروند دیگر مریوانی به نام‌های عبدالله واحدی(سرباز ارتش)، دانا خونکه، فتح‌الله خیالدوز و بهروز برومندی که با طناب و از طریق حلق‌آویز کردن خودکُشی کرده بودند پیدا شده بود.

یک منبع مطلع در مریوان به خبرنگار کُردپا گفت: هر چند چنین مرگ‌هایی توسط نهادهای ذیربط حکومتی به عنوان خودکُشی یاد می‌شود اما اینکه تمامی افراد مورد اشاره با طناب‌آبی‌رنگ و به صورت حلق‌آویز شده پیدا شده، نگرانی و تشویش ساکنین شهرستان مریوان را درپی داشته است.

وی در ادامه افزود: “علی‌رغم نگرانی فزاینده و جو ترس و رعب در شهر مریوان ولی فرمانده‌ی انتظامی مریوان بی‌شرمانه آن را خودکُشی عادی تلقی می‌کند”.

روز گذشته خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از فرمانده‌ی انتظامی مریوان اعلام کرد: “با تحقیقات قضایی و پزشکی مشخص شده که مرگ آنان صرفا صرفا مسایل خانوادگی و شخصی بوده است”.
در مقابل این ادعای حجت‌الله پرویزی، نماینده‌ی مریوان در مجلس گفت: “در ٤٠ روز اخیر حدود ١٠ تن از شهروندان مریوانی خودکشی کرده‌اند که در برخی از محافل از آن به عنوان قتل نام برده می‌شود و این مساله باعث نگرانی مردم شده مسوولان امنیتی و سیاسی استان بایستی دلایل را شفاف‌سازی کنند”.

همچنین شایعه‌ی قتل این افراد از سوی گروه‌های تندور اسلامی و باندهای تبهکار نظیر “هیوا تاب” در میان مردم مریوان وجود دارد.