از مسعود شمس‌نژاد حمایت شد

Download (10)آژانس کُردپا: وکلای یک نهاد مدافع حقوق‌بشر با انتقاد از کانون وکلای دادگستری در استان آذربایجان‌غربی از مسعود شمس‌نژاد حمایت کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بیانیه‌ای از سوی وکلای مرکز حامیان حقوق‌بشر در حمایت از یک وکیل کُرد در ارومیه انتشار یافت که از آنچه “تعقیب حقوقی” خوانده شده، ابراز نگرانی شده است.

دادستانی ارومیه علیه مسعود شمس‌نژاد، کیفرخواست صادر کرده و از وی خواسته که روز هفدهم اردیبهشت‌ماه در شعبه ٢ دادگاه انقلاب این شهر حاضر شود.

وکلای مرکز حامیان حقوق‌بشر در بیانیه‌ی خود ضمن ابراز نگرانی از تعقیب حقوقی این وکیل دادگستری، عدم حمایت کانون وکلای استان آذربایجان‌غربی را “دردناک” توصیف کرده که حتی پروانه‌ی وکالت مسعود را قبل از رسیدگی دادگاه و صدور حکم قطعی، معلق کرده است.

19719.jpg
بیاینه از وکلای دادگستری استان آذربایجان‌غربی می‌خواهد که روز هفدهم ماه جاری با ارسال نامه و ایمیل و یا به هر طریق دیگر حمایت خود را از مسعود شمس نژاد اعلام کرده و از کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در قبال تعلیق پروانه وکالت وی بازخواست نمایند.

اواخر سال گذشته، مسعود شمس‌نژاد در گفتگویی تلفنی به خبرنگار کُردپا گفت: بنده درصدد برعهده گرفتن وکالت خانواده‌ی حاتمی در موضوع مرگ مشکوک فرزندشان را داشتم که از سوی دادستانی کل استان آذربایجان‌غربی، پروانه وکالتم تا اطلاع ثانونی معلق گردید.

مرکز حامیان حقوق بشر، نهادی است غیر انتفاعی که در سال ۲۰۱۳ میلادی طبق قوانین دولت بریتانیا تأسیس و شیرین عبادی برنده صلح نوبل از بنیانگذران این نهاد و رئیس آن نیز می‌‌باشد.

پیشتر شیرین عبادی گفته بود: “قوه قضاییه سالهاست استقلال خود را از دست داده و به یک شعبه وزارت اطلاعات تبدیل شده و هر آنچه که مأموران امینتی به قاضی دیکته می‌کنند عین همان حکم در دادگاه صادر می‌شود.