سه قطعه عکس بیانگر عمق فاجعه در زندان دستگرد اصفهان

سه قطعه عکس بدست آمده، بیانگر عمق فاجعه در زندان دستگرد اصفهان و ظلم و ستمی که در حق مردم کشورمان که با بهانه های مختلف بازداشت و محبوس می شوند، روا میشود.

این عکسها که اخیراز وضعیت اسفناک این زندان بخصوص درشرایط کرونا است.

زندانیان این زندان در شرایط سخت و بدون امکانات بهداشتی و در شرایط کرونا، بصورت فشرده روی زمین می خوابند و نه تنها از الزامات و امکانات بهداشتی و فاصله گذاری ضروری در این شرایط بلکه حتی از تخت هم خبری نیست.

این زندانیان در معرض ابتلا به کرونا و انواع بیماری های پوستی و تنفسی قرار دارند.

شایان ذکر است در تاریخ ۲ تیر۹۹،‌ پس از انجام تست کرونا  روی زندانیان یک بند در این زندان، از هر ۱۰۰نفر زندانی، تست ۶۰ نفر مثبت بود و بیش از ۵۰ درصد زندانیان یک بند این زندان به کرونا مبتلا شدند.

بر اساس همین گزارش، یک بند زندان کاملا تخلیه شد و بند دیگر به بیماران  مبتلا به کرونا اختصاص داده شد. پرسنل و حتی پزشک زندان از ترس ابتلا به کرونا وارد بند نمیشوند. مأموران زندان، مواد بهداشتی برای نظافت مجموعه‌‌های بهداشتی و همچنین غذای زندانیان را پشت درب بند گذاشته و محل را ترک می‌کنند.

علیرغم شیوع بیماری،‌ زندانبانان هواخوری را بسته و زندانیان بیمار را از هوای آزاد محروم کرده‌اند.

در سالهای گذشته زندان دستگرد اصفهان  یک هواخوری داشت که برای جلوگیری از آفتاب شدید روی آن پوششی کشیده بودند،‌ علیرغم شیوع کرونا‌،‌ این هواخوری هم بسته شد.

در این زندان هیچ دارویی به بیماران داده نمی‌شود.

بنا به گفته پزشک زندان، تازمان تنظیم این گزارش (تیر۹۹) ۴۰ زندانی در این زندان جان خود را از دست داده‌اند.

در خبری دیگری در این رابطه آمده است:  بدلیل کثرت مبتلایان به بیماری کرونا «در زندان اصفهان استفاده از ماسک در این زندان اجباری شده است. این در حالی است که هر ماسک به قیمت ۱۰هزار تومان در بندها خرید و فروش می شود. اما آمار مبتلایان روز بروز بیشتر می شود. کارمندان زندان در وحشت از ابتلاء به کرونا به بندها وارد نمی شوند. دکتر زندان پس از دو هفته داخل بند آمده و به زندانیان گفته است که مراقب خود باشید زندان پر از ویروس است.»

فاجعه در زندان دستگرد اصفهان به اینجا ختم نمی شود؛‌ در جدید ترین خبر از این زندان در تاریخ ۴شهریور۹۹ آمده است:

حدود 4ماه است  که ۲۰ جوان در بی خبری در سلولهای انفرادی زندان دستگرد اصفهان محبوس هستند، شماری از این زندانیان حدود ۲۰ روز است که در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی دست به  اعتصاب غذا زده اند. اتهام این جوانان درگیری با ماموران سرکوبگر انتظامی است. بر اثر فشار در زندان انفرادی تعدادی از این زندانیان اقدام به خودکشی کرده اند».

قابل ذکر است که خانواده این زندانیان امکان هیچگونه تماسی با فرزندانشان را ندارند.

8 شهریور جوانه ها