آخرین وضعیت ۴ برادر زندانی سیاسی کُرد ، مصاحبه با یکی از اعضای این خانواده

270034_3413475235325_1571900530_nچهار برادر کُرد که نزدیک به دو سال پیش توسط نیروهای امنیتی در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت و با احکام سنگینی مواجه شده اند. به گفته یکی از اعضای این خانواده آنها همگی بیگناه و تنها به خاطر عقاید سیاسی و اینکه برادر بزرگشان از جان باختگان یکی از احزاب کورد میباشد دستگیر و محکوم به زندان و اعدام شده اند.
علی افشاری متولد 1359 شمسی به همراه برادرش حبیب الله افشاری متولد 1367 شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند حکم صادره در دی ماه سال گذشته به آنها در زندان ارومیه ابلاغ شد که چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. دو برادر دیگر آنها به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال زندان محکوم و این چهار برادر همکنون در زندان مرکزی اورمیه بسر می برند.
مادر این ۴ زندانی سیاسی که تنها دو هفته پس از شنیدن صدور حکم اعدام برای دو تن از فرزندانشان فوت کرد.
خدیجه افشاری خواهر این ۴ زندانی سیاسی کرد در گفتگوی تلفنی با “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت : نیروهای امنیتی در شهر مهاباد روز ۱۸ آذر ماه ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۰ با محاصره منزل یکی از برادرانم را به نام جعفر( سلطان ) افشاری به خانه وی یورش برده و وی همراه با دیگر برادرم رزگار ( حبیب ) افشاری که پیشتر در کردستان عراق زندگی می کرد، توسط نیروهای ادراه اطلاعات بازداشت و به یکی بازداشتگاهای امنیتی شهر مهاباد منتقل کردند.
وی افزود: « دو روز بعد ۲۰ آذر ماه ۱۳۸۹ نیروهای امنیتی شهر بوکان علی افشاری که وی نیز پیشتر در کردستان عراق زندگی می کرد بازداشت کردند . که در جریان بازداشت علی مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای اطلاعات قرار گرفت و به شدت زخمی شد. و برادر دیگرم به نام ولی افشاری دو روز بعد به ستاد خبری اداره اطلاعات شهر مهاباد احضار و در آنجا بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی شهر مهاباد منتقل شد.
خواهر این چهار برادر زندانی سیاسی کرد ضمن نگرانی شدید از وضعیت جسمانی علی افشاری، گفت که وی به علت خونریزی داخلی و عفونت بیش از حد که بر اثر اصابت گلوله و شکنجه‌ در زندان مرکزی ارومیه حالش وخیم است.
وی با اشاره به اینکه، علی افشاری در هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته است که بنا به گزارش پزشکی نامبرده از ناحیه کتف پای چپ مورد اصابت یک گلوله و از ناحیه دست چپ مورد اصابت دو گلوله که موجب شکستگی دست چپش شده و غضروف گردن راست به دلیل اصابت گلوله در آمده و همین امر موجب تنگه نفسی وی شده است.
خواهر این زندانی سیاسی کرد که به گزارش پزشکی هم اشاره کرد: که نامبرده در تاریخ 1390/2/21 شمسی در بیمارستان پذریش شده و در تاریخ 1391/2/22 که پزشک معالج وی دکتر حمیدی و در اتاق p 31 که تنها یک روز و بعدا هم به اداره اطلاعات منتقل شده است.
در ادامه این گفتگو با خواهر این زندانی سیاسی که آیا تا حالا برادرش ( علی افشاری ) مورد مداوای اساسی قرار گرفته است یا نه وی با اشاره به اینکه ، علی در تاریخ 22 آبان امسال نیز در اثر وخامت وضعیت جسمی، به بیمارستانی در شهر ارومیه منتقل شد، اما در ‌‌نهایت بستری نشده بود و مجددا به زندان برگردانده شد.وی که بطور بیهوشی به بیمارستان منتقل شده بود اما به معض اینکه بهوش میاد و بایستی در این دوران تحت درمان پزشکی باشد، دوباره به زندان بازگردانده میشود،
وی ادامه داد که مدتی پیش که به ملاقات برادرانم در زندان ارومیه رفتم علی به خاطر وضعیت بد جمسی اش نتوانسته بود و نخواسته بود من او را در آن وضعیت ببنیم و به اتاق ملاقات نیامد و موفق به ملاقات وی نشدم و تنها سه برادر دیگرم را دیدم که نگران علی بودند.
خواهر این چهار زندانی سیاسی کرد در پایان در مورد اتهامات برادرانش این چنین می گوید: بخدا برادرنم نه مسلح بودند و عضو رسمی هیچ حزب و یا گروهی و تنها در کردستان عراق کار می کردند . آنچه که می‌گویند واقعیت ندارد و مورد اتهام ناروا قرار گرفته اند. و از شما خواهش می‌کنم صدای ما و صدای مظلومیت برادرانم را به گوش جهانیان برسانید تا کمکی کنند و نگذارند بیش از این بچه‌های ما کشته شوند.