احتمال عفو تعدادی از زندانیان سیاسی کرد به مناسبت انتخابات پیش رو

کمیته گزارشگران حقوق بشر – به گفته یکی از مقامات دادگستری استان کردستان تا چندی دیگر زندانیان سیاسی‌-‌امنیتی که دوران باقی مانده حبسشان کمتر از 6 ماه باشد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری از زندان آزاد می‌شوند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، یکی از اعضای خانواده انور حسین پناهی زندانی سیاسی کرد در این باره گفت: مدت دو ماه پیش بعد از درخواست رسمی خانواده‌مان و خود انور و ارائه طوماری بالغ بر هزاران امضا از درخواستهای مردمی منطقه خودمان دال بر بیگناهی انور حسین پناهی و درخواست برای آزادی وی و پیگیری مکرر ما، از سوی یکی از مسئولین دادگستری شهر سنندج به ما گفته شد که اداره اطلاعات مخالف هرگونه تخفیفی در حکم وی است. وی با اشاره به اینکه اخیرا دوباره خبردار شدیم که احتمالا با آزادی انور حسین پناهی موافقت می کنند افزود: این عفو در چهار چوب دستوری میباشد که زندانیانی که کمتر از 6 ماه از حبسشان باقی مانده باشد از زندان آزاد می‌شوند.

گفتی است که هفته گذشته ارسلان اولیایی فعال مدنی کرد با بخشش 6 ماه باقی‌مانده از حبس، از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. وی پاییز سال 1386 توسط نیروهای امنیتی در سنندج دستگیر و به همراه انور حسین پناهی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام محکوم شد که احکام اعدام در دادگاه تجدید نظر به 6 سال زندان تغییر یافت.