فراخوان یک تشکل دانشجویی برای تظاهرات مقابل استانداری در ارومیه

Download (2)آژانس کُردپا: از شهروندان کُرد، تُرک و ارمنی ساکن ارومیه خواسته شده که در تظاهرات اعتراضی علیه خشک‌شدن دریاچه ارومیه شرکت نمایند.

انستیتوی کُرمانج در دومین بیانیه خود طی سه روز گذشته، اقلیت‌های ملی و اتنیکی در شهر ارومیه را به تظاهرات ضد دولتی در مقابل استانداری آذربایجان‌غربی فرا خواند.

طبق فراخوان مرکز فرهنگی ـ ادبی کُرمانج، تظاهرات روز هشتم خردادماه در فلکه ایالت ارومیه برگزار و خواهان “اقدام سریع دولت جمهوری اسلامی در جهت رفع مشکل دریاچه ارومیه” خواهند شد.

پیشتر نیز این انجمن دانشجویی دانشگاه‌های ارومیه با صدور بیانیه‌ای از خشک‌شدن دریاچه ارومیه ابراز نگرانی کرده بود.

نسخه جدیدترین بیانیه انستیتوی کُرمانج ارومیه که در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته است، در پی می‌آید:

مردم غیور ارومیه!
ملت فهیم آذری‌زبان!
کوردهای فهیم!
ارمنی‌های عزیز!
اقشار اصیل این مرز و بوم!

چنان که می‌دانیم در روزهای اخیر دریاچه‌ی ارومیه به قعر تاریخ نزدیکتر شد. قعری که شاید آن را یک قدم به گاوخونی نزدیکتر کند. اکنون لازم است همه‌ی آحاد ملت در شهر ارومیه از آذری‌های اصیل ارومیه گرفته تا کوردها و ارمنی‌ها، دست به دست هم داده و اکوی شهر و طبیعتمان را به شهر و استان خود بازگردانیم تا باشد زندگی غرب کشور و به تبع آن زندگی در تبریز و اردبیل و سنندج نیز دچار مخاطره نگردد.

میخواهیم ره در رکابی بگذاریم که ستارخان و باقرخان و ارمن‌ها و کوردها از زمان‌های بسیار دور در این شهر قدم در راه آن نهاده‌اند. بیایید با اتحاد خود دست به چشمان دشمنان برده و طبیعت پاک ارومیه را به آن بازگردانیم.

لازم است شهری که سمبل آشتی و زندگی مسالمت‌آمیز آذری‌ها و کوردها و ارمنی‌ها است، دست اتحادش را به چنگالی علیه دژخیمان ملل ارومیه زده و نگذارند دیگر ماجرایی زندگیشان را به خطر بیندازد.

بیایید روز پنجشنبه ٨ خرداد سال ١٣٩٣ در جلوی استانداری ارومیه وافع در فلکه‌ی ایالت ارومیه، تجمعی اعتراضی را برپا کرده و خواهان اقدام سریع دولت جمهوری اسلامی در جهت رفع این مشکل بزرگ شهر و سرزمینمان شویم. کورد و آذری و ارمنی، محکوم به زندگی در کنار یکدیگر هستند. نباید به دشمنان اجازه داده شود که آنها را علیه هم بشورانند و با سیاست خود، زندگی در ٥ استان غربی ایران را به خطر بیندازند.

زنده باد آذری و زنده باد کورد و زنده باد ارمنی
زنده باد ارومیه زنده باد دریاچه‌ی ارومیه
(یاشاسن ارومیه) (بژی ارومیه) (ویوا ارومیا)

انستیتوی کورمانج در دانشگاه‌های ارومیه
دوشنبه ٧ خردادماه ١٣٩٣ خورشیدی