نگرانی نسبت به قطع پای یک زندانی سیاسی کُرد

Download (1)آژانس کُردپا: یک زندانی سیاسی کُرد که با انتقال وی به مراکز درمانی مخالفت می‌شود با خطر جدی قطع پاهایش مواجه است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دادستان کل ارومیه مخالفت خود را با انتقال کیوان داودی ٢٥ ساله به خارج از زندان دریا جهت علاج عفونت پاهایش در بیمارستان اعلام کرد.

پزشکان معالجه به مسئولان زندان مرکزی ارومیه گفته‌اند که باید این زندانی سیاسی کُرد هرچه زودتر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی داودی با تأیید وضعیت وخیم کیوان به خبرنگار آژانس کُردپا اعلام کرد: کیوان سال ٨٧ به اتهام عضویت در احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت و هنگام بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد از سوی ماموران این اداره تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفته بود و باعث شکستن پلاتین در پاهایش شده بود.

کیوان داودی، زندانی سیاسی کُرد اهل شهر مهاباد
این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: پیشتر پای چپ وی مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و تاکنون علی‌رغم اینکه دادستان کل ارومیه با انتقال کیوان به بیرون از زندان مخالفت می‌کند، خانواده وی نیز توانایی تأمین هزینه این عمل جراحی را ندارند.

ابراهیم داودی، پدر ٧٠ ساله‌ی کیوان نیز به دلیل عدم توانایی جسمی، سه ساله اخیر را در منزل بسر ‌بُرد و توانایی انجام هیچ کاری بیرون از خانه را ندارد.

خبرنگار کُردپا نیز گزارش داد: خانواده‌ی داودی تاکنون ٦ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان برای تعیین وکیل فرزندشان پرداخت کرده‌اند و چند بار نیز با صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه دیدار کردند ، اما حکم وی تغییری نیافته و حتی یک روز هم مرخصی به وی اعطاء نشده است.

همچنین یک منبع دیگر خبری از داخل دریا به آژانس کُردپا اعلام کرد: وضعیت جسمانی کیوان بسیار وخیم می‌باشد و پای راست وی سیاه و کبود شده و هنگام ملاقات، مأموران زندان حتی مانع نشان دادن وضعیت پایش به اعضای خانواده‌اش می‌شوند.

کیوان داودی در سن ١٩ سالگی در سه راه “دارلک” مهاباد از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و در دادگاه انقلاب حکم ١٠ سال زندان تعزیری برای وی صادر و هم‌اکنون ٦ سال از مدت محکومیتش را گذرانده است.

این زندانی کُرد، قبل از بازداشت به دلیل سانحه رانندگی پاهایش دچار شکستگی شده بودند و برای درمان شکستگی استخوان‌های هر دو پایش از پلاتین استفاده کرده بودند که هنگام بازداشت پلاتین پاهایش به دلیل شکنجه ماموران وزارت اطلاعات شکسته شده بودند.