شکنجه، اختلالات شدید روانی یک زندانی سیاسی کُرد را درپی داشت

Download (2)آژانس کُردپا: یک زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به دلیل هر آنچه “اذیت و آزار ماموران اطلاعاتی” خوانده شده به “اختلالات روانی” دچار شده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مأموران وزات اطلاعات به منظور اعترافات تلویزیونی از یک زندانی سیاسی کُرد به نام بهروز آلخانی، او را به مدت ١٥ روز از سقف آویزان کردند.

این شهروند کُرد توسط نهادهای امنیتی به قتل دادستان شهر خوی متهم است.

یک منبع مطلع به آژانس کُردپا گفت: پزشک معالجه بهروز آلخانی، “اختلالات روانی” این زندانی سیاسی کُرد را به دلیل شکنجه تایید می‌کند اما مسئولان و مأموران امنیتی زندان مرکزی ارومیه با تمسخر برخورد می‌کنند.

بهروز آلخانی زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام
به گفته‌ی این منبع خبری، بهروز آلخانی تمام روز را بر روی تخت بند دراز می‌کشد و روزهایی که زندانیان را برای اجرای حکم اعدام به محوطه زندان می‌برند، دچار تشنج و آشفتگی شده و دشنام می‌دهد.

این زندانی کُرد، هفتم بهمن‌ماه ٨٨ در شهر سلماس بازداشت و به مدت ١٨ ماه در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه نگهداری که بعدها از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” و “قتل دادستان کل شهر خوی” به اعدام محکوم گردید.

پیشتر پیمان آلخانی برادر این زندانی سیاسی کُرد به خبرگزاری هرانا اعلام کرده بود: ” بهروز به هیچ وجه به قتل ولی حاجی قلی‌زاده دادستان شهر خوی اعتراف نکرده است و حتی خانواده دادستان نیز حاضر به شکایت از وی نشده‌اند”.

برادر این زندانی سیاسی گفته بود: “ماموران اطلاعات ارومیه به سر وی شک الکتریکی وصل نمودند و به وسیله کابل هم بسیار مورد تعزیر قرار گرفته بود و بر اثر ضرباتی که به سر بهروز وارد کرده بودند وی تعادل روحی خود را از دست داده بود”.