حکم زندان برای جوانی ٢٥ ساله در بوکان صادر شد

118آژانس کُردپا: یک جوان کُرد ساکن شهر بوکان که پیشتر بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شده بود از سوی دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد به زندان تعلیقی محکوم شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سوم خردادماه، دادگاه انقلاب مهاباد یک جوان ٢٥ ساله به نام شاهو بایزیدی فرزند ابوبکر را به شش ماه حبس تعلیقی به مدت ٢ سال محکوم کرد.

این شهروند کُرد روز بیست و پنجم آبان‌ماه ٩٢ بهمراه خواهرش به نام افسانه بایزیدی از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی‌اش در بوکان بازداشت شده بود.

حکم مزبور به اتهام “تبلیغ برای یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران صادر شده است.

پیشتر نیز افسانه بایزیدی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور ـ واحد بوکان به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم شده بود.

یک منبع مطلع در بوکان به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: در حالیکه حراست دانشگاه پیام‌نور بوکان به افسانه بایزیدی دانشجوی کُرد این دانشگاه پس از آزاد شدن از زندان اعلام کرده بود؛ “تا هنگامی که مراحل قانونی پرونده وی در دادگاه سپری و مشخص نگردد، حق ادامه تحصیل ندارد”، اما تاکنون مسئولان حراست و دانشگاه پیام‌نور اجازه بازگشت به این دختر دانشجو به دانشگاه را ندادند.

این منبع گفت: افسانه به منظور بازگشت به دانشگاه به بخش امور دانشجویی وزارت علوم مراجعه کرده و به مدت یک هفته‌ی اخیر در تهران سرگرم مراجعه به ادارات دولتی می‌باشد اما تاکنون پاسخ دقیقی و قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده است.