بازداشت زندانیان سیاسی برای تحمل محکومیت در آستانه سال نو؛ ترفند ریاکارانه قوه قضائیه

۱۱اسفند۹۹- بر اساس اخبار رسیده، طی یک ماه اخیر و در آستانه سال نو ، دستگاه قضاییه با احضار گسترده و بازداشت زندانیان سیاسی آزاد شده با وثیقه، آنان را برای تحمل محکومیت فرامی‌خواند.

برخی از این زندانیان دارای محکومیت های زیر شش ماه بوده و در آستانه سال جدید جهت تحمل محکومیت روانه زندان می‌شوند.

یکی از اهداف قوه قضاییه از این کار، اجرای شو ریاکارانه و کثیف عفو و آزادی زندانیان است. به این ترتیب زندانیانی که دارای محکومیتهای پایین هستند به زندان فراخوانده شده و با تبلیغات رسانه ای آزاد می‌شوند.

این درحالی است که شماری از زندانیان مثل سیامک مقیمی مبتلا به بیماری روحی – روانی که به دلیل بیماری توان تحمل محکومیت را ندارند، در زندان باقیمانده و بعنوان عامل فشار علیه سایر زندانیان به کار گرفته می‌شوند.

در هفته اخیر محمد برائه رییس شعبه یک اجرای احکام زندان اوین به بندهای زندان اوین رفته بود. به گفته برخی منابع وی به دنبال به اصطلاح مشتری است که زندانیان سیاسی جهت درخواست عفو!!! و آزادی به نزد او بروند.

وی با اعلام اینکه زندانیان توبه نامه بنویسند و آزاد شوند، قصد داشت زندانیان را به تسلیم بکشاند که با پاسخ «نه» زندانیان سیاسی مقاوم روبرو شد.

زندانیان سیاسی اعلام کردند که:

ما را تنها به اتهام آزادیخواهی، زندانی کرده‌اید، ما درخواستی از شما نداریم و تنها خواسته ما آزادی ایران است و برای این خواسته حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای هستیم.

زندانیان سیاسی گفتند جانیانی مانند «محمد برائه» و دیگر مسئولان قوه قضاییه از جمله ابراهیم رئیسی، قاتل زندانیان سیاسی در سال ۶۷، باید از پیشگاه مردم و خانواده های این زندانیان بیگناه که خونشان را بر زمین ریختند، طلب عفو و بخشش کنند.

شایان ذکر است محمد برائه همان قاضی جنایتکار شعبه یک اجرای احکام تهران است که بعد از اعدام نوید افکاری با مراجعه به تیپ ۵ زندان تهران بزرگ سه بازداشت شده قیام آبان؛ امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی را تهدید کرد که اگر سکوت نکنند و پرونده شان را رسانه ای کنند آنها را هم اعدام خواهد کرد. جوانه ها ۱۱ اسفند