استمرار محرومیت زندانی سیاسی فرهاد سلمان پورظهیر از حق درمان+فیلم

۱۳فروردین۱۴۰۰، زندانی سیاسی فرهاد سلمان پورظهیر در زندان تهران بزرگ همچنان از حق درمان محروم و در شرایط وخیم جسمی بسر می برد.

فرهاد سلمان پور که بر اثر شکنجه و ضرب و شتم و همچنین اذیت و آزاد زندانیان عادی از ناحیه ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شدید شده است، به سختی راه میرود و نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد. وی همچنین بشدت از ناحیه ریه و دستگاه تنفسی رنج می برد و با سرفه‌های سنگین و عفونت ریه روبروست و تلاش خانواده این زندانی برای معالجه و مرخصی، به‌رغم مراجعات پی در پی به جایی نرسیده است.

این زندانی سیاسی سال گذشته از سوی یکی از زندانیان خطرناک از بالای تختخواب به پایین برتاب شده و از ناحیه ستون فقرات دچار شکستگی شد، وی همچنین با تشخیص پزشک زندان مشکوک به بیماری‌ ام‌اس است و نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد.»

این زندانی پیشتر از طرف زندان به پزشکی قانونی برده شده درحالیکه برای درمان باید به بیمارستان منتقل شود امری که مسئولان زندان از انجام آن ممانعت بعمل می آوردند.

فرهاد سلمان‌پور ۳۰ مرداد ماه ۹۸ توسط مأموران امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از تحمل ۴۵ روز حبس در انفرادی، روز ۱۵ مهر ماه سال گذشته به اندرزگاه چهار زندان اوین انتقال یافت.

فرهاد سلمان‌پور از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین بابت اتهامات «مساعدت در فراری دادن سعید ملک‌پور»، «اجتماع و تبانی علیه حکومت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «انتشار اطلاعات و اوراق طبقه‌بندی شده» تفهیم اتهام شده است. (این در حالیست که سعید ملک‌پور بارها اعلام کرده که فرهاد هیچ ارتباطی با فرار او نداشته).

آقای سلمانپور روز یک‌شنبه ۲۶ آبان‌۹۸ در نامه‌ای خطاب به بازپرس شعبه ۳ دادسرای امنیت اوین با اشاره به اتهامات منتسب به خودش نوشته است:‌

«جنایتکاران حاکم در طول ۴۱ سال گذشته از هیچ جنایتی در حق مردم دریغ نکرده‌اند و صلاحیت نشستن بر مسند قضاوت را ندارند»

وی اظهار امیدواری کرده که «در آینده‌ای نزدیک به زودی توسط آزادی‌خواهان محاکمه خواهند شد».

جوانه ها ۱۳فروردین