یک زندانی سیاسی بر اثر شکنجه های بازجویان در آستانۀ کور شدن قرار دارد

چشم زندانی سیاسی علی احمد سلیمان بر اثر شکنجۀ جسمی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و عدم درمان وی در معرض خطر جدی کور شدن قرار دارد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، علی احمد سلیمان شهروند کُرد تبعه کردستان عراق که در پاییز سال ۸۴ در منطقه ی مرزی ترگەور از توابع شهرستان ارومیه بازداشت و برای چندین ماه در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران تحت بازجویی شدید قرار گرفته است و هم اکنون بر اثر این شکنجه های جسمی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و عدم درمان، نامبرده در معرض خطر جدی کور شدن قرار دارد.

یک منبع مطلع از این زندانی سیاسی به کمپین گفت که بازجويان وزارت اطلاعات به‌رغم تعيين زمان معاينه و تشخیص پزشک متخصص، اما همچنان مانع انتقال این زنداني سياسي به بيمارستان می شوند، وی ادامه داد که

علی احمد سلیمان در هنگام بازداشت از ناحیه ستون فقرات دچار شکستی می شود و هم اکنون هم باید در خارج از زندان عمل شود ، که در زندان هیچ گونه داروی برای این زندانی یافت نمی شود.
علی احمد سلیمان شهروند کُرد تبعه کردستان عراق که در پاییز سال ۸۴ در منطقه ی مرزی ترگەور از توابع شهرستان ارومیه بازداشت و بعدا از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی درویشی به اتهام عضویت در پژاک به ۵ سال حبس تعزیزی و از بایت ورود غیرقانونی به کشور به ۶ ماه حبس و بعدا به یک سال دیگر محکوم شد.
گفتنی است که « این زندانی سیاسی در این مدت حبس از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم بوده است و در طول چند سال گذشته بارها به بازداشتگاه ستاد خبری اداره ی اطلاعات منتقل شده و برای همکاری و اعترافات تلویزیونی تحت فشار و آزار واذیت فیزیکی قرار گرفته است.